معرفی مشاغلوکیل در شیراز

نمونه گواهی عدم سازش طلاق توافقی و دادخواست و رای دادگاه

مشاوره رایگان طلاق توافقی در شیراز

در این جستار ( مطلب ) به موضوع طلاق توافقی خواهیم پرداخت و به ارائه یک نمونه گواهی عدم سازش طلاق توافقی می پردازیم. مدت زمان مراحل انجام طلاق توافقی در شیراز یا تهران یا دیگر شهرها به دلیل این‌که در روند عادی نیاز به حضور در کلاس های مشاوره ، شورای حل اختلاف و بهزیستی و .. است نزدیک به ۴ تا ۵ ماه طول می کشد ( در استان فارس و دیگر استان های پیرامونی ) و در برخی از استان های دیگر مدت زمان متفاوت است.

مشاوره رایگان حقوقی: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

گواهی عدم سایزش طلاق توافقی شیراز
گواهی عدم سایزش طلاق توافقی شیراز

نمونه دادخواست طلاق توافقی

پرونده کلاسه —————— شعبه — دادگاه خانواده مجتمع قضایی——- تصمیم نهایی شماره————-

خواهان:
۱- آقای ————– فرزند ———– ۲- خانم————فرزند——– با وکالت آقای علی دشتی فرزند——— به نشانی استان فارس، شهر شیراز———– و آقای ———- فرزند ——– به نشانی——-

خواسته : طلاق توافقی

گردشکار- دادگاه با توجه به مراتب فوق ختم دادرسی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال و به استناد ماده ۲۹۵ قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۷۹ به شرح ذیل در فرجه قانون مبادرت به صدور گواهی عدم امکان سازش می نماید.

گواهی عدم سازش طلاق رای دادگاه

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان آقای———– با وکالت آقای علی دشتی و خانم ———- به طرفیت خوانده خانم ————- با وکالت آقای————- و خانم————– به خواسته صدور گواهی عدم سازش طلاق توافقی ، جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن دادگاه با عنایت محتویات پرونده و ملاحظه سند نکاحیه به شماره ترتیب —— مورخ—— دفتر رسمی ازدواج به شماره —- که رونوشت مصدق آن ضم پرونده گردیده و با احراز علفه روجیت شرعی و رسمی فیمابین و نظر به اصرار زوجین بر طلاق و از آن که حسب نظر کارشنا واحد مشاوره خانواده مستقر در مجتمع قضایی متوت به شماره —– تفریق و جدایی زوجین با ذکر دلایل و علل عدم تفاهم به مصلحت آنان اعلام شده

مشاوره رایگان حقوقی: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

و این دادگاه نیز نظر مزبور را مطالق ظواهر و احوال زوجین می داند للظا تقاضای آنان را وارد و موجه تشخیص و مستندا به مواد ۴ و ۲۴ و ۲۴ و ۲۶ و ۲۹ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۱ مجلس شورای اسلامی گواهی عدم سازش طلاق توافقی ، بنا بر توافقی زوجین به شرح ذیل صادر می شود:

  1. زوجه کل مهریه مافی القباله خود را طبق سند ازدواج در قبال طلاق خلع به زوج بذل نمود و وکیل مع الواسطه روج هم قبول بذل نمود.
  2. زوجه نفقه ادعایی ندارد.
  3. زوجه اجرت المثل ادعایی ندارد.
  4. جهیزیه قل از اجرای طلاق به زوجه مسترد می گردد.
  5. زوجین نسبت به هدایا ادعایی ندارند.
  6. فرزندان خارج از مدار حضانت هستند.
  7. سایز حقوق مالی زوجین نسبت به یکدیگر ادعایی ندارند.
  8. زوجه حسب گواهی صادره از آزمایشگاه مثبوت به شماره —– در دفتر و اقرار خود باردار نمی باشد.
وکیل فعال های شیراز
وکیل فعال های شیراز

نمونه رای طلاق به درخواست زوج و زوجه

طلاق واقع شده مستندا به ماده ۱۱۴۷ قانون مدنی و با توجه به کراهت از سوی طرفین از تداوم زندگی و بخشش حقوق مالی طلاق از نوع مبادرت بائن می باشد. رای صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه محترم تجدید نظر استان —– است. گواهی صادره در اجرای ماده ۳۴ همان قانون طی سه ماه از تاریخ رای قطعی دارای اعتبار بوده

و در صورتی که گواهی عدم سازش طلاق صادره ظرف مهلت مزبور به دفتر رسم طلاق توافقی جهت اجرای صیغه طلاق حاضر نگردد و با مدارک لازم را به دفترخانه ارائه ننماید گواهی عدم سازش طلاق صادر شده از درجه اعتبار ساقط بوده و کلیه توافقات مندرج در این گواهی عدم سازش طلاق نیز ملغی خواهد بود. اجرای صیغه طلاق حسب ماده ۳۷ قانون مذکور با رعایت جهات شرعی در دفترخانه و با در محل دیگر و با حضور سردفتر انجام خواهد گرفت.

بذل مهریه برای طلاق توافقی

یکی از موارد مهم در طلاق توافقی توافق کردن زن و شوهر بر سر مهریه است. در این میان همه چیز بستگی به توافق زوجین دارد. زوجه یا همان زن می تواند بخشی از مهریه یا همگی مهریه را در قبال دریافت حق طلاق بذل کند. مهریه می تواند شامل سکه ، ارز خودرو با قیمت خودرو به روز یا هر مال دیگر قابل انتقالی باشد که در هنگام عقد در نظر گرفته شده است.

طلاق توافقی سریع در یک هفته در شیراز

همان گونه که اشاره شده انجام مراحل طلاق توافقی در شیراز و استان فارس طبق قانون جدید طلاق توافقی ، به صورت کلی نزدیک به ۲ تا ۴ ماه به درازا می کشد و نیاز به حضور دائم زوجین در کلاس های مشاوره و بهزیستی و داوری و.. است. اشد که منظور ایشان در واقع مدت زمان کلاس های مشاوره است اما در عمل و  تا دریافت حکم قطعی طلاق نزدیک به ۴ ماه زمان نیاز است. د

مشاوره رایگان حقوقی: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن