معرفی کتاب

دانلود کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین کوب

دانلود رایگان کتاب 2 قرن سکوت دو نسخه صوتی و PDF

لینک دانلود کتاب صوتی و نسخه PDF کتاب دو قرن سکوت در ادامه مطلب درج شده است. این کتاب یکی از کتاب های مهم که نیاز است هر ایرانی دستکم یک بار در زندگی خود آن را بخواند کتاب ۲ قرن سکوت از نویسنده بزرگ ایرانی عبدالحسین زرین کوب است. این کتاب نمایی روشن از شرایط ایران و مردم ایران پس از حمله اعراب و کشتار ایرانیان به دست عرب‌ها را نشان می‌دهد و البته نشانی است از مقاومت ۲۰۰ ساله ایرانیان پس از آن یورش سهمگین، در برابر مهاجمین بیابان نشینی که به قول ابن خلدون از نظر فرهنگی تراز پایین‌تری در برابر ملت‌های پیرامونی داشتند.

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۳۰ منشر شده است. نمایی کلی از وضعیت ایران در دو سده‌ی نخست پس از چیرگی اعراب بر ایرانیان به خواننده می‌دهد. توصیفی مستند از جانبازی‌های ایرانیان در برابر ستم تازیان و مقاومت و ایستادگی ایشان به نمایش در آمده است. پس از انتشار این کتاب در زمان حکومت پهلوی دوم، این کتاب با سرعت بسیار بالا نایاب شد. ایرانیان تمامی نسخه‌های کتاب را خریداری کردند. خود زنده یاد زرین کوب از کتاب دو سده سکوت به عنوان کتابی که از همگی آثار خود بیشتر به آن علاقه دارد یاد کرده است.

دانلود کتاب دو قرن سکوت زرین کوب
دانلود کتاب دو قرن سکوت زرین کوب

۲ قرن سکوت پس از حمله اعراب به ایران

همان گونه که اشاره کردیم کتاب دو قرن سکوت نوشته نویسنده و پژوهشگر بزرگ ایرانی زنده یاد عبدالحسین زرین کوب است که البته ایشان در زمینه های گوناگون فرهنگی کتاب های مهمی را نوشته عرضه داشته اند. اما دو قرن سکوت یکی از مهمترین این کتاب ها است. کتابی که هر ایرانی برای یک بار باید آن را با دقت بخواند و پس از آن است که حقایق ویژه‌ای بر او روشن خواهد شد.

راستی هایی که تا پیش از آن کم و بیش برای بیش‌تر ما نهان مانده است بر ما روشن خواهد شد. سرگذشت حوادث و اوضاع تاریخی ایران در دو قرن اول اسلام از حمله اعراب تا ظهور دولت طاهریان.

دانلود کتاب صوتی دو قرن سکوت زرین کوب رایگان

برای دانلود کتاب صوتی یا به زبان پارسی آوانامه‌ی دو قرن سکوت اثر زرین کوب روی لینک زیر کلیک کنید. کتاب صوتی در لینک زیر به صورت یکجا است:

دانلود کتاب صوتی دو قرن سکوت زرین کوب

دانلود PDF کتاب ۲ قرن سکوت بدون سانسور

با استفاده از لینک زیر ارائه شده در بخش معرفی کتاب تارنمای ایبوم، می توانید نسخه PDF نوشتاری کتاب مورد نظر را دانلود نمایید. البته که سانسور شدن کتاب ها در ذهن ما ایرانیان روی خوشی ندارد اما بدون شک حتی این کتاب اگر سانسور نیز شده باشد به شدت دارای ارزش خواندن است:

دانلود PDF کتاب دو قرن سکوت زرین کوب

درباره زندگی نامه زرین کوب

عبدالحسین زرین کوب در سال ۱۳۰۱ به تاریخ ۲۷ اسفند در شهر بروجرد چشم به جهان گشود و در سال ۲۴ شهریور سال ۱۳۷۸ چشم از جهان فروبست. او یکی از بزرگترین ادیبان، تاریخ نگاران، منتقدان ادبی، نویسنده و مترجمان ایرانی است که افزون بر تاریخ در زمینه مولوی شناسی دارای دانش و نظر بود و کتاب های تاریخی وی که مربوط به تاریخ پیش از اسلام و پس از اسلام است از پُرفروش‌ترین‌ها در ایران است. وی در کتابی دیگر به موضوع ابن مقفع پرداخته است که چه سرنوشتی پیدا می کند. این مطلب نیز خواندنی است: ابن مقفع در کتاب زرین کوب .

مشخصات کتاب

  • نام و عنوان کتاب: کتاب صوتی و نسخه pdf 2قرن سکوت
  • نام نویسنده: عبدالحسین زرین کوب
  • سال انتشار: ۱۳۳۰ تهران
  • موضوع نسک : تاریخی
  • زبان نوشتاری کتاب : پارسی
برچسب ها

‫11 نظرها

  1. کتابی عالی هست که من صوتیش رو چندبار گوش دادم. هر ایرانی برای اطلاع از تاریخش باید این رو لخونه مهم نیست با سانسور یا بی سانسور. ممنون

  2. چرا اتفاقا خیلی مهمه مهرداد گرامی که با سانسور خوند یا سانسور نشده! چون خیلی ها به فردوسی بزرگ خرده میگیرن که نژاد پرسته و فاز روشنفکری میگیرن بدون هیچ پیش زمینه تاریخی و اَنگ میزنن و دشنام میدن به آن بزرگوار

  3. فوق العاده کتاب عالی و خواندنیست.
    خواندنش برای ایرانی ها اوجب واجبات هست.
    درود فراوان بر استاد زرین کوب بزرگوار و تاریخ نویس حقیقت جو.
    ممنون از انتشار این کتاب در سایت خوبتون

    1. احتمالا نسخه بدون ساسنور است هرچند به صورت کلی این کتاب به اندازه ای سودمند است که حتی نسخه ساسنور شده هم کاملا ارزش خواندن دارد

  4. کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران …نقد علمی و تاریخی خوبی بر این کتاب است.
    کتاب دیگر استاد زرین کوب رد دوقرن سکوت خودش است به نام کارنامه اسلام…برای اهل تحقیق خواندنی است

  5. من یه نسخه pdfداشتم تقریبا۵۵۰ صفحه بود.گوشیم فرمت شد حالا هرچی میگردم پیداش نمیکنم،کسی داره نسخه کاملش رو؟

  6. من عاشق تاریخ هستم و همیشه به دنبال این بودم که ببینم تاریخ ایران چی بوده و چه گذشته و عاشق این کتابم ممنون از سایت شما که صوتی گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن