معرفی مشاغلوکیل در شیراز

مشاوره و وکیل طلاق توافقی در کوتاه‌ترین زمان

وکالت طلاق توافقی سریع روزه در شیراز

در این جستار ( مطلب ) به معرفی طلاق توافقی ، مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی ، مدت زمانی که این جدایی طول می‌کشد و شرایط و مدارک مورد نیاز چیست

مشاوره رایگان حقوقی با وکیل: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

وکیل طلاق توافقی سریع در شیراز تلفن
وکیل طلاق توافقی سریع در شیراز تلفن

برتری‌های طلاق توافقی توسط وکیل چیست ؟

  • طلاق توافقی توسط وکیل پایه یک در کوتاه‌ترین زمان ممکن روز انجام می‌شود. در صورتی که قانون اجازه دهد بدون نیاز به حضور در جلسات بهزیستی و سامانه تصمیم
  • شایدنیازی به حضور زن و مرد در دادگاه خانواده نیست و کارها توسط وکیل انجام می‌پذیرد.در صورتی که قانون اجازه دهد
  • همچنین نیازی به حضور  زن و شوهر در جلسه‌های مشاوره نیست و وکیل به وکالت طرفین در جسلات مشاوره حضور خواهد یافت.
  • توافق‌های حقوقی میان زن و شوهر از طریق وکیل و در دفتر وکالت صورت‌جلسه خواهد شد و برپایه‌ی آن و با رعایت امانت حکم طلاق جاری می‌شود.
  • امکان اجرای حکم صیغه طلاق نیز بی نیاز به حضور زوجین است و همگی امور توسط وکیل طلاق انجام می‌پذیرد.

طلاق توافقی چیست ؟

در این گفتار منظور از واژه‌ی طلاق جدا شدن زن از عقد نکاح دائم مرد است. آن‌گاه که شوهری همسر خود را از عقد نکاح دائم رها می‌کند و در این میان برخی از توافقات و گفتگوها و سازش‌ها میان دو طرف روی می‌دهد آن را طلاق توافقی می‌گویند.

به سخن دیگر زن و شوهر یا وکیل طلاق توافقی زن و شوهر متقاضی طلاق در همگی امور توافق کرده ( و در دفتر وکالت در حضور وکیل ثبت شده ) در دادگاه خانواده حضور یافته و اعلام توافق خود برای جدایی را به دادگاه خانواده تسلیم می‌کنند.

باید دانست که در هنگام عقد ازدواج زوجین با یکدیگر توافق‌هایی انجام می‌دهند و آن را در دفاتر عقد ثبت می‌کنند که البته باید طبق قانون و شرع و عقل باشد. این نکات و حقوق ذکر شده در هنگام عقد می‌تواند شامل توافق‌های مربوط به دوران جدایی و طلاق نیز باشد زیرا چیزی که روشن است این است که به هرحال ممکن است هر زوج در آینده با مشکلات و دشواری‌هایی روبرو شوند که دنبال کردن زندگی مشترک برای ایشان امکان‌پذیر نباشد.

توافقات در طلاق توافقی چیست ؟

توافق‌های طلاق توافقی می‌تواند شامل مسائلی ماند حق مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ، حضانت فرزندان ، جهیزیه ، اموال و غیره باشد که باید پیش از رجوع به دادگاه میان دو طرف این توافق‌ها انجام شده باشد تا مدت زمان طلاق توافقی به کوتاه‌ترین اندازه ممکن برسد. البته دادگاه می‌کوشد تا جای ممکن طرفین را به آشتی و سازش گرایش دهد ولی به صورت کلی این گونه از طلاق به دلیل ماهیت آشتی‌جویانه و سازش‌کارانه می‌تواند در صورت لزوم بهترین روش برای جدایی زوجین باشد.

سریع‌ترین و بهترین راه طلاق توافقی است و در این زمینه داشتن یک وکیل در این امور بسیار سودمند است. موارد حقوقی فراوانی وجود دارد که ممکن است در اثر ناآگاهی برای هر یک از دو طرف مشکل‌ساز شود که بهره‌گیری از یک وکیل امور خانواده و طلاق می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

آمارها نشان می‌دهد نزدیک به ۳۰درصد از جدایی‌ها از راه طلاق توافقی به انجام می‌پذیرد. دلیل این امر احتمالا می‌تواند گرایش زوجین به دوری جستن از درگیری و دعواهای معمول و برخوردهای روحی و روانی در طی مراحل طلاق باشد.

طلاق توافقی فوری
طلاق توافقی فوری

چند نکته حقوقی و مزایای طلاق توافقی

زوجه باید بداند در صورتی‌که مرد اموالی با سند و مدرک رسمی برای توقیف اموال نداشته باشد، به اجرا گذاشتن مهریه کاری نیست که به نتیجه برسد و زوج می‌تواند به سادگی با اثبات اعسار و نداری ، در دادگاه خانواده مهریه را اقساطی کند و روابط ناامیدکننده و پر از درگیری میان طرفین تا سالیان دراز دنبال شود و هر دو طرف یعنی زن و شوهر در این سالیان دچار مشکلات فراوان روحی و روانی شوند.

در هنگامی که واقعا راهی برای دنبال کردن زندگی مشترک وجود ندارد و مشاوره‌ها کار به جایی نبرده‌اند بهتر است که طرفین منطقی برخورد کرده و از حقوق مالی خود تا اندازه عاقلانه‌ای بگذرند تا توافق دوستانه ایجاد شود و در برابر آن مرد نیز از حق طلاق خود گذشته و به طلاق رضایت دهد.

مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری با وکیل

مشاوره رایگان حقوقی با وکیل: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن