معرفی مشاغلوکیل در شیراز

مدت زمان طلاق توافقی ، مراحل، مدارک و حق الوکاله سال ۹۹

مشاوره رایگان طلاق و طاق توافقی در شیراز

در این مطلب به تمامی پرسش‌هایی که ممکن است افراد در هنگام اختلافات خانوادگی با آن روبرو شده باشند به ویژه در زمینه‌ی موضوعاتی مانند مدت زمان طلاق توافقی که طول می‌کشد تا توسط وکیل به صورت عادی یا فوری پیگیری شود، مدارک مورد نیاز، مراحلی که باید گذرانده شود و میزان حق الوکاله خواهیم پرداخت. شما نیز می‌توانید اگر همچنان در پایان پرسش حقوقی داشتید در بخش نظرها با کارشناسان حقوقی ما در میان بگذارید.

مشاوره رایگان حقوقی: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

طلاق توافقی و شرایط آن چیست؟

اگر قصد داشته باشید چیکده‌وار این موضوع حقوقی را توضیح دهیم باید گفت که زن و شوهری که به دلیل موارد گوناگون نیاز دارند که با تفاهم و بدون درگیری از یکدیگر جدا شوند، این تفاهم بر روی موضوعات گوناگون مانند مهریه ، جهیزیه زن، حضانت فرزندان احتمالی و حق ملاقات، نفقه اگر میان زن و شوهر انجام شود از دید دادگاه قابل پذیرش است. برای نمونه ممکن است در این توافق زن میزانی از مهریه یا تمام مهریه را در برابر دریافت حق طلاق ببخشد یا با ذکر شرایط ویژه مهریه را دریافت کند. پس این دسته از تفاهم و توافق‌ها میان دو نفر در دادگاه مطرح و اجرایی خواهد شد. باید به یاد داشت که این مورد با فسخ نکاح کاملا متفاوت است.

صورت‌جلسه رسمی توافقات طلاق

در زمان آغاز پیگیری انجام مراحل طلاق توافقی از زوجه و زوج موارد را به صورت رسمی دریافت کرده و صورت‌جلسه خواهند کرد و این توافق‌ها توسط دو طرف امضا شده و موضوع وکالت از سوی گروه حقوقی از طرف زوجین و به وکالت از ایشان در دادگاه خانواده پیگیری خواهد شد و طی روز کاری بدون نیاز به حضور زوجین حکم به ایشان سپرده خواهد شد.

مشاوره رایگان حقوقی: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

مدت زمان طلاق توافقی و جلسات مشاوره بهزیستی

نکته: طلاق توافقی دو روش دارد، ( روش فوری روزه یا روش معمول ۳ تا ۵ ماه ) باید در نظر داشت که برپایه‌ی دگرگونی‌هایی که در ماه آذر سال ۹۹ در قانون شرایط طلاق توافقی ایجاد شده است، اگر زن و شوهر خواهان این باشند که خود مرحله‌های کاری این موضوع را پیگیری کنند باید در آغازیکی از دو نفر به سامانه‌ی نوبت‌دهی طلاق که شامل سامانه‌ی مداخله در طلاق یا سامانه‌ی تصمیم است رفته و مشخصات شناسنامه‌ای خود را وارد کرده و نهایتا یکی از مراکز مشاوره در شیراز یا تهران و یا شهرهای دیگر را انتخاب کنند.

این مرکز غربالگری به صورت خودکار پس از نام‌نویسی زوجین، ایشان را به یکی از مراکز مشاوره که وابسته به سازمان بهزیستی است ارجاع خواهد داد که پس از آن نشست و جلسه‌های مشاوره که معمولا ۵ جلسه است آغاز خواهد شد و زوجین باید در این جلسه‌ها شرکت کنند و مدت زمان این مرحله نزدیک به ۵۰ تا ۷۰ روز خواهد بود که معمولا در عمل بیش از این خواهد شد. در پایان پس از خاتمه جلسات مشاوره و عدم راضی شدن زوجین به آغاز مجدد زندگی مشترک، گواهی عدم انصراف طلاق دریافت و دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و سپس به دادگاه خانواده فرستاده می شود.

در پایان پس از این‌که دادگاه رای و عدم سازش را صادر کرد، زن و شوهر می‌توانند در بازه‌ی زمانی ۳ ماه که دادگاه مشخص کرده است برای ثبت کردن طلاق به دفاتر رسمی طلاق مراجعه نمایند. طبیعتا در تمامی این مراحل باید مرد و زن بر روی مواردی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، روش و زمان ملاقات فرزند، جهیزیه و .. تفاهم داشته باشند. به نظر می‌رسد در نهایت باتوجه به زمان به طول انجامیدن مراحل دیگر طبق تجربه این مدت زمان طلاق توافقی چیزی بین ۳ تا ۵ ماه خواهد شد )

طلاق فوری بدون حضور زوجین در شیراز و تهران

همان‌گونه که بالاتر اشاره شد پاسخ به این پرسش که «طلاق توافقی چقدر زمان می‌برد» بستگی دارد به این‌که آیا زوجین قصد داشته باشند مراحل را خود طی کنند یا این موضوع توسط وکلای پایه یک متخصص انجام شود. با بهره‌گیری از خدمات حقوقی مدت زمان طلاق توافقی روز کاری است و در پایان روز به حکم قطعی طلاق بدون نیاز به حضور تحویل زوجین خواهد شد. در این زمینه: طلاق توافقی سریع در شیراز

همچنین باید اشاره شود که در این روش باتوجه به‌اینکه وکالت هر دو طرف به وکلای گروه حقوقی سپرده خواهد شد، دیگر نیازی به حضور زوجین در مراحل انجام و پیگیری پرونده نخواهد بود و در نتیجه طیبعتا استرس ، دلهره و درگیری‌های روحی و روانی کمتری به زوجین وارد شده و به دلیل سرعت کار طی روز کاری هزینه‌های کمتری را طرفین متحمل خواهند شد.

مشاوره رایگان حقوقی: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

مدارک مراحل طلاق توافقی شیراز
مدارک مراحل طلاق توافقی شیراز

مدارک مورد نیاز

مدارک لازم برای این امر شامل اصل عقدنامه یا رونوشت تایید شده آن است همراه با کارت ملی زن و مرد. نکته ای‌نکه اگر کارت ملی زوجین به هر دلیل در دسترس نبود در اختیار داشتن شناسنامه و داشتن شماره ملی و کپی کارت ملی مورد تایید کافی است. عقدنامه نیز ممکن است به هر دلیل در دسترس نباشد که باید یکی از زوجین به دفترخانه‌ای که ازدواج در آن ثبت شده مراجعه کرده و رونوشت آن را دریافت نماید.

اگر زن یا مرد پشیمان شوند

پیش از هر چیز باید دانست که تا قبل از صادر شدن رای یا همان گواهی عدم امکان سازش، اگر هر کدام از طرفین، باوجود امضا کردن مواردی مانند توافق‌نامه، وکلات‌نامه یا دادخواست پشیمان شوند رای طلاق توافقی صادر نخواهد شد. اما در ادامه به موضوع عدم حضور و پشیمانی زن و مرد خواهیم پرداخت.

اگر مرد یا همان زوج، از دنبال کردن موضوع پشیمان شود و به دفترخانه مراجعه نکند، برپایه‌ی قانون و مواد ۳۵ و ۳۶ قانون حمایت از خانواده نمی‌توان طلاق را به صورت رسمی ثبت کرد. مگر آن که زوجه ( زن ) از شوهر در کنار رای دادگاه یا به صورت وکالت در طلاق، حق طلاق را در دفترخانه به صورت رسمی دریافت کرده باشد.

اگر زن یا همان زوجه پس از صادر شدن رای طلاق توافقی که آن را می‌توان گواهی عدم سایزش نیز نامید از پیگیری موضوع پشیمان شود، مرد می‌توان بی‌آنکه زن حضور داشته باشد به یک دفتر ثبت طلاق برود و طلاق را ثبت کند.این را نیز باید گوشزد کرد که اگر طلاق خلعی باشد، زن این امکان را دارد که در ایام عده از زمان ثبت طلاق به چیزی که بخشیده و بذل کردن ( مثل مهریه یا… ) بازگردد. ( مگر اینکه از دادگاه درخواست شده باشد که در رای این را درج کنند که رن حق رجوع به مابذل را از خود ساقط کرده است.

گواهی بکارت و عدم بارداری

یک نکته مهم دیگر نیز موضوع گواهی بکارت است چرا که باید دانست که زن دوشیزه و که باکره است در واقع عده ندارد و طبیعتا امکان رجوع نیز ندارد. دادگاه‌ها تنها گواهی بکارت پزشکی را دارای اعتبار می‌دانند و اگر زن باکره نباشد می توان در نظر داشت که تنها پاسخ آزمایش عدم بارداری بسنده است.

اما به صورت کلی دادگاه باید در رایی که صادر می کند مشخص کند که زن باردار است یا خیر. البته زنی که بالاتر از ۵۰ سال دارد نیازی به آزمایش بارداری ندارد به این دلیل که یائسه به‌شمار می‌آید. و زنی که باکره است با رفتن به پزشکی قانونی گواهی رسمی باکره بوده را دریافت می‌کند. و در نهایت اگر زوجه نه باکره است و نه یائسه باید آزمایش بارداری را ارائه دهد.

سامانه بهزیستی طلاق توافقی
سامانه بهزیستی طلاق توافقی

طلاق توافقی ایرانیان ساکن خارج از کشور

در صورتی که یکی از دو طرف یعنی زن یا مرد در بیرون از کشور مقیم باشند یا به صورت کلی اگر هر دو زوجین در کشور دیگری ساکن باشند طبیعتا برای انجام طلاق توافقی رسمی و قانونی نیاز است که کار پیگیری این دعاوی خانوادگی توسط وکیل پایه یک و گروه حقوقی متخصص در این زمینه انجام شود. مراحل کار ساده است.

وکالت برای طلاق از راه کنسولگری ایران و یا سفارت کشور ایران در کشوری که در آن ساکن هستند به نام وکیل طلاق توافقی صادر می‌گردد. این وکالت‌نامه برای گروه حقوقی ما و وکیل در ایران ارسال می‌شود. وکیل در ایران با داشتن وکالت طرفین مراحل طلاق توافقی فوری بدون نیاز به حضور را انجام داده و رای طلاق رسمی و قانونی دریافت می شود و در صورت نیاز و داشتن وکالت، در دفتر طلاق نیز ثبت رسمی خواهد شد. طبیعتا باید در نظر گرفت که موضوع مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و.. برپایه‌ی توافق دو نفر خواهد بود که در وکالتنامه درج شده است.

مشاوره رایگان حقوقی: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

حضانت و حق ملاقات فرزند در طلاق توافقی

بخش مهمی از تفاهم‌ها در این شیوه از طلاق، علاوه بر مهریه و نفقه و .. حضانت فرزندان مشترک است. در این زمینه بد نیست که زوجین بدانند که کودکان دختر که دارای سن بالاتر از ۹ سال هستند و پسرهای بیش از ۱۵ سال از سن حضانت یا نگه داشته شدن بیرون هستند پس دادگاه ملکف به مشخص کردن این موضوع در رای نیست. در سخن بعدی باید گفت که بذل و بخشش مهریه در برابر دریافت حضانت فرزند نیست هرچند می‌توان حضانت را توافق کرد که مثلا مهریه در برابر حضانت فرزند و حق طلاق بخشیده شود.

مدت زمان و شرایط ملاقات فرزند، نفقه و خرجی و .. برابر است با چیزی که در توافق نامه درج می‌شود. در آینده نیز اگر روی موضوع حضانت فرزند مشکلاتی پیش آید دادگاه این موضوع را مشخص خواهد کرد که چه تغییراتی ایجاد شود و لزوما توافق زوجین در این موضوع در نظر گرفته نخواهد شد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن