آموزش‌هابرق و الکترونیکتایمر برق

راهنمای تنظیم پریز تایمر دار دیجیتال برق و روش خرید- ویدیو آموزشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید یک دستگاه برقی ۲۲۰ ولت خانگی یا صنعتی را در یک زمان مشخص به صورت خودکار روشن یا خاموش کنید و هنوز با دستگاهی به نام پریز تایمر دار آشنا نباشید. به این معنا که بدون نیاز به حضور خود شما در خانه یا کارمند و کارگر و… در  نورپردازی مغازه و اماکن تجاری و رفاحی، کارخانه، گلخانه، ادارات، شرکت‌ها، آزمایشگاه‌ها، پمپ آب کشاورزی و باغداری جهت مقابله با خشکسالی و… جریان برق ورودی یک دستگاه برقی، در ساعت و دقیقه مشخص و از قبل برنامه ریزی شده قطع یا وصل شود. پریز تایمر دار بهترین گزینه برای این کار است و می‌تواند هزینه‌های مصرف برق و هزینه‌ی دستمزد نیروی انسانی را به شدت برای کاربر کاهش دهد.

ما در این جستار آموزشی سایت ایبوم ، به معرفی انواع تایمر برق و همچنین آموزش چگونگی تنظیم پریز تایمر دار دیجیتال خواهیم پرداخت. به این معنی که به شما خواهیم گفت که انواع پریز تایمر دار چه دسته‌بندی دارد و از چه فروشگاه های اینترنتی معتبری می توانید اقدام به خرید تایمر دیجیتال نمایید. در پایان به آموزش تنظیم تایمر دیجیتال خواهیم پرداخت و در پایان همین پست یک فیلم آموزشی کوتاه نیز از مراحل تنظیم و برنامه ریزی و استفاده از تایمر برق دیجیتال قرار داده شده تا بتوانید آن را مشاهده نمایید. در صورتی که نیاز به مطرح کردن پرسش با کارشناسان فنی ما دارید، پرسش خود را در بخش نظرها ارسال کنید.

پریز تایمر دار دیجیتال برق چیست

پیش از هر چیز به صورت کوتاه به معرفی دستگاهی به نام تایمر برق خواهیم پرداخت و اشاره ای می‌کنیم به این‌که این دستگاه چه کاربردهایی دارد. در واقع این دستگاه یک پریز برق است که به عنوان یک واسط میان دوشاخه‌ی برق وسایل برقی و پریز برق ۲۲۰ ولت شهری قرار می‌گیرد. می‌توان این دستگاه را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که در ساعات مشخص و برنامه‌ریزی شده، جریان برق را قطع یا وصل کند و در نتیجه دستگاه برقی مورد نظر، بدون نیاز به حضور کاربر روشن یا خاموش می‌شود. تایمرها انواع گوناگونی دارند اما معمولا به ۲ دسته‌ی بزرگ تقسیم می‌شوند: ۱- تایمر دیجیتال ۲- تایمر آنالوگ

پریز تایمر دار دیجیتال هفتگی ۱۶ و ۴۰ برنامه

این مدل همان‌گونه که از نام‌اش پیداست دارای سیستم و صفحه نمایش دیجیتال است. به این معنی که معنا که می‌توان آن را از طریق دکمه‌ها و کلیدهایی که روی دستگاه تعبیه شده برای ۱ هفته کامل تنظیم کرد. یعنی این امکان وجود دارد که مثلا مشخص کنیم در روز ۴ شنبه تایمر جریان برق را از ساعت ۱۸:۳ تا ۲۰:۹ روشن کند و در روز ۵ شنبه تایمر از ساعت ۵ بامداد روشن و در ساعت ۵:۴۸ خاموش شود.

دقت تنظیم تایمرهای دیجیتالی ۱ دقیقه است و دارای باتری پشتیبان ( بکاپ ) برای حفظ و نگه‌داری تنظیم‌ها در صورت قطع جریان برق هستند. تایمرهای دیجیتال معمولا ۱۶ برنامه و گاهی ۴۰ برنامه هستند. یعنی می توان این ۱۶ یا ۴۰ برنامه را جهت ۸ یا ۲۰ بار روشن و خاموش کردن دستگاه در یک روز استفاده کرد یا در بین روزهای هفته تقسیم کرد. ( آموزش کامل تنظیم تایمر دیجیتال + فیلم ویدویی در ادامه خواهد آمد )

پریز تایمر دار آنالوگ ۲۴ ساعته

این دسته از تایمرها آنالوگ بوده و فاقد صفحه نمایش دیجیتال هستند. این دسته قیمت ارزان‌تری دارند و قابلیت برنامه ریزی برای ۲۴ ساعت را دارا هستند و هر روز همان برنامه را تکرار می‌کنند. برای نمونه می‌توان مشخص کرد که دستگاه در ساعت ۱۸:۳۰ روشن و در ساعت ۲۱:۴۵ خاموش شود. در صورتی که برنامه‌ریزی دستگاه تغییر نکند این برنامه هر روز سر ساعت تکرار خواهد شد. ( برای مشاهده تصاویر و معرفی و آموزش تنظیم تایمر آنالوگ و لینک‌های خرید مطمئن اینجا را کلیک کنید: راهنمای تنظیم تایمر برق آنالوگ )

تفاوت پریز تایمر دار دیجیتال و آنالوگ چیست

این دو دستگاه با اینکه یک کار مشترک را انجام می‌دهند دارای تفاوت‌هایی هست که شامل این موارد می‌شود:

  1. تایمر دیجیتال قابلیت تنظیم هفتگی دارد و تایمر آنالوگ قابلیت تنظیم ۲۴ ساعته
  2. تایمر دیجیتال دقت تنظیم حداقلی ۱ دقیقه دارد اما تایمر آنالوگ حداقل دقت تنظیم ۱۵ دقیقه دارد
  3. در مدل‌های ۱۶ برنامه دیجیتال در هر روز می توان ۱ برنامه تنظیم کرد ( ۱ روشنی و ۱ خاموشی ) یا همگی این ۱۶ برنامه را برای ۱ روز تنظیم نمود، اما در مدل آنالوگ می‌توان ۹۶ برنامه را تنظیم کرد.
  4. قیمت پریز تایمر دار دیجیتال معمولا گران‌تر از مدل آنالوگ است
  5. در مدل دیجیتال به دلیل وجود باتری پشیبان در صورتی که برق قطع شود، تنظیمات باقی خواهند ماند اما در مدل آنالوگ در صورت قطع برق ساعت تایمر به همان میزان عقب می افتد

خرید پریز تایمر دار دیجیتال

پس از معرفی کوتاه انواع تایمر و پیش از ارائه‌ی آموزش تصویری و ویدیویی تنظیم پریز تایمر دار دیجیتال، به معرفی ۲ فروشگاه اینترنتی معتبر، دارای اینماد رسمی وزارت صنعت و وزارت ارشاد که کالاهای عرضه شده توسط این دو فروشگاه مورد تایید کارشناسان فنی ما نیز بوده اند ( آموزش ها بر این اساس نگاشته شده اند ) می‌پردازیم. در نتیجه در صورت نیاز به خرید پریز تایمر دار دیجیتال به صورت اینترنتی و تلفنی می‌توانید روی لینک‌های زیر کلیک کنید تا به صفحه فروش کالا در فروشگاه اینترنتی مورد اشاره هدایت شوید یا با بخش پشتیبانی این فروشگاه‌ها در ارتباط باشید و پس از تهیه کالا با استفاده از آموزش تنظیم پریز تایمر دار در این مقاله دستگاه خود را تنظیم نمایید.

کلیک کنید: خرید تایمر برق دیجیتال هفتگی ۱۶ برنامه ( فروشگاه فروهر )

کلیک کنید: خرید تایمر دیجیتال برق ۴۰ برنامه ( فروشگاه چیستا )

کلیک کنید: خرید تایمر برق آنالوگ ۲۴ ساعته ( فروشگاه فروهر )

کلیک کنید: خرید تایمر برق آنالوگ ۹۶ برنامه ( فروشگاه چیستا )

راه‌های ارتباطی:

نشانی وبسایت فروشگاهی: https://echista.ir – https://efarvahar.ir
رایانامه رسمی: info at efarvahar dot ir – info at echista dot ir
شماره تماس‌های پشتیبانی: واتساپ ۰۹۲۱۶۰۱۲۴۸۹ – تلفن ۰۹۲۱۶۰۱۲۴۸۸ ( ساعت کاری ۹٫۳۰ تا ۱۴ )

راهنمای نحوه تنظیم پریز تایمر دار دیجیتال

اکنون به آموزش برنامه ریزی دستگاه می رسیم. در اینجا به آموزش تصویری می پردازیم هرچند در پایان همین پست می توانید فیلم ویدیویی آموزشی را نیز مشاهده کنید. معمولا پس از خرید تایمر دیجیتال، علاوه بر صفحه نمایش LCD نمایشگر و پریز برق ورودی و دوشاخه خروجی، روی دستگاه شماری دکمه را مشاهده خواهید کرد. البته این دکمه‌ها ممکن است که در انواع گوناگون و برندهای مختلف متفاوت باشد. اما به صورت کلی دکمه‌ها شامل این موارد هستند: دکمه HOUR و MIN و DEL و CLOCK و PROG یا SETUP و MODE و R و WEEK نشان‌گر

تنظیم ساعت پریز برق تایمر دار

تنظیم ساعت تایمر دیجیتال
تنظیم ساعت تایمر دیجیتال

پیش از هر چیز باید دوشاخه برق دستگاه را برای چند ساعت وارد پریز برق خانه یا محل کار کنید. با این کار اگر باتری دستگاه خالی باشد دوباره شارژ و آماده به کار می‌شود. سپس با استفاده از یک خودکار روی دکمه‌ی R که همان ریست است فشار دهید تا تنظیمات ریست شود. اکنون نوبت تنظیم ساعت دستگاه است. باید ساعت دستگاه با زمان جاری برابر شود.

  • مثلا اگر روز دوشنبه است، برای تنظیم روز جاری هفته با فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌ی CLOCK و سپس فشار دادن دکمه‌ی WEEK کاری می کنیم که در صفحه نمایشگر نماد MO به معنی دوشنبه ظاهر شود.
  • برای نمونه اگر ساعت اکنون ۱۹:۳۲ دقیقه است باید دکمه‌ی CLOCK را فشار داده و در همان حالت نگاه داشته و همزمان دکمه‌ی HOUR را به تعداد فشار دهید که ساعت روی صفحه نمایش روی ۱۹ قرار بگیرد.
  • سپس دوباره دکمه‌ی CLOCK را فشار داده و نگه داشته و روی دکمه‌ی MIN دقیقه به تعدادی فشار می‌دهیم تا عدد دقیقه روی صفحه نمایش به ۳۲ برسد. با این کار روز و ساعت جاری تنظیم شده است. و باید به مرحله‌ی بعدی تنظیم تایمر دیجیتال برویم.
تنظیم دقیقه پریز تایمر دار دیجیتال
تنظیم دقیقه پریز تایمر دار دیجیتال

برنامه ریزی و تنظیم زمان قطع و وصل در روزهای هفته

این دسته از تایمرها توانایی برنامه ریزی شدن برای یک هفته را دارند. در نتیجه شما می‌توانید برای هر روز هفته یک برنامه روشن و خاموشی به دستگاه بدهید. فرض کنیم قصد داریم روز ۳ شنبه پریز تایمر دار دیجیتال جریان برق را از ساعت ۶ بامداد تا ۷:۱ قطع و وصل کند. برای این کار نخست:

وارد شدن به ستاپ و PROG
وارد شدن به ستاپ و PROG
  • روی دکمه‌ی پروگ PROG یا SETUP به معنی برنامه و برنامه‌ریزی فشار می‌دهیم تا صفحه نمایش به این حالت درآید.
  • سپس به اندازه‌ای روی دکمه‌ی WEEK فشار می دهیم که گزینه‌ی SA به معنی ساندی یعنی روز شنبه ظاهر شود.
  • اکنون نوبت تنظیم ساعت و دقیقه روشن شدن دستگاه است. با استفاده از دکمه‌ی ساعت HOUR و دقیقه MIN ساعت ۶ و دقیقه‌ی ۰ را تنظیم می کنیم.
  • در این مرحله نوبت تنظیم ساعت خاموش شدن دستگاه است. یک بار دیگر روی PORG فشار می‌دهیم تا در صفحه نمایش عبارت Off به معنای خاموش شدن دستگاه نمایان شود. سپس با بهره‌گیری از دکمه‌ی WEEK روز مورد نظر یعنی MO و ساعت HOUR و دقیقه MIN ساعت ۷ و دقیقه‌ی ۱ را تنظیم می کنیم.
  • به همین ترتیب با فشار دوباره دکمه‌ی PROG برنامه دوم را برای روزهای آینده یا ساعاتهای آینده در همین روز تنظیم می کنیم. یا اینکه همان روز را انتخاب می کنیم و برنامه‌های بیش‌تری برای روشن و خاموش شدن در ساعات گوناگون همان روز در نظر می گیریم.
  • با فشار دادن دکمه‌ی مود MODE تنظیمات را روی گزینه‌ی AUTO قرار دهید.
تنظیم مود پریز برق تایمر دار
تنظیم مود پریز برق تایمر دار

فیلم آموش ویدیویی تنظیم پریز برق تایمر دار

در این فلشم می تونید مراحل تنظیم پریز برق تایمر دار رو که توسط بخش تولید محتوای تارنمای آموزشی ایبوم تهیه شده مشاهده کنید:

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫10 نظرها

  1. امروز کلی سرچ کردم، مطلبی به جالبی مطلب شما
    پیدا نکردم.به نظرم اگه مطالب همه‌ی وب سایت‌ها مثل مطلب شما بود خیلی بهتر
    میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن