آموزش‌هابرد فلش خوربرق و الکترونیک

آموزش نصب USB فلش خور ضبط و سینمای خانگی معمولی

در این مطلب کوتاه به این موضوع می پردازیم که چگونه می توان ضبط خانگی کاست خور یا CD خور معمولی قدیمی یا سینمای خانگی که فاقد ورودی USB برای فلش مموری یا کارت حافظه TF است را فلش خور کنیم و البته از فناوری پخش موسیقی بی سیم بلوتوث نیز بتوانیم بهره ببریم و نصب USB فلش خور چگونه است. در واقع با این روش می توان ضبط قدیمی و سینماهای خانگی را فلش خور و بلوتوث دار کرد. و البته به معرفی چند محصول مهم که کارها را برای ما ساده می کند نیز می پردازیم که می توانید از طریق لینک های فروشگاه های معتبر مورد تایید وزارت صنعت و ارشاد که درج شده اقدام به خریدشون کنید. همچنین یک فیلم آموزشی در پایان پست قرار داده خواهد شد. پس تا پایان با ما همراه باشید و در صورتی که پرسشی داشتید مطرح کنید.

آموزش نصب USB فلش خور
آموزش نصب USB فلش خور

چرا باید ضبط قدیمی معمولی را فلش خور و بلوتوث دار کنیم؟

پیش از این که به مسائل فنی بپردازیم بد نیست که توضیح دهیم کلا چرا به جای خرید یک سیستم صوتی جدید، اسپیکر یا آمپلی فایر و سینمای خانگی نسبت به فلش خور کردن و بلوتوث دار کردن ضبط و سیستم صوتی قدیمی اقدام کنیم. ؟ همگی ممکن هست که در خانه دارای ضبط صوت و سینمای خانگی و آمپلی فایرهای قدیمی باشیم که بسیار قدرت خوبی دارند و البته کیفیت صدای مناسبی دارند.

و در کل آمپلی فایرهای قدرتمندی درون ضبط ها به کار رفته و باندهای ضبط دارای کیفیت خوبی هستند اما ضعف آن ها این است که تنها سی دی خور یا کاست خور و DVD خور هستند و نمی توان از طریق USB فلش مموری یا کارت حافظه TF مموری یا بلوتوث موسیقی و آهنگ مورد نظر را پخش کرد. طبیعی است که خرید سیستم صوتی و ضبط جدید باتوجه به قیمت هایی که در بازار است در برابر هزینه اندکی که می توان برای فلش خور و بلوتوث دار کردن ضبط پرداخت، کاری اقتصادی و به صرفه نیست. پس کافی است از طریق یکی از راه های زیر نسبت به فلش خور کردن ضبط اقدام کنیم.

برد فلش خور یا ماژول USB پلیر چیست؟

پیش از مطرح کردن آموزش نصب USB فلش خور ضبط و سینمای خانگی معمولی، بد نیست اشاره ای کنیم به ابزار و دستگاهی که این کار را برای ما انجام می دهد. این کار معمولا توسط یک ماژول الکترونیکی یا برد الکترونیکی آماده انجام می شود. کار این برد USB پلیر پخش موسیقی از طریق فلش ، مموری کارت و بلوتوث است و خروجی این دستگاه معمولا به صورت خروجی صدا AUX استریو است. این کیت انواع گوناگونی داره که هر کدوم یک ویژگی و توانایی دارن. برخی جعبه دار هستند، برخی به صورت کیت هستند و پنل که نیاز به نصب و راه اندازی دارند و برخی توانایی پخش موسیقی از طریق بلوتوث دارند و برخی حتی فایل های ویدویی و تصویری رو هم پخش می کنند و خروجی AV هم دارند. پس انتخاب انواع بردهای فلش خور با شما هست و برای آشنایی بیشتر می تونید این مطلب رو بخونید که راهنمای خرید انواع برد فلش خور هست. این ماژول های USB پلیر دارای برق ورودی ۵ ولت یا ۱۲ ولت هستند.

آموزش نصب برد فلش خور برای ضبط ماشین

برای USB فلش خور کردن ضبط خودرو نیاز است که یک عدد برد فلش خور خریداری شود. این بردها دارای یک سوکت برق ۵ تا ۱۲ ولتی هستند که نیاز است یک برق صاف و پایدار از باتری خودرو و برق ۱۲ ولت خودرو به آن بدهدیم. بسیار اهمیت دارد که قطب منفی و مثبت برد درست متصل شود وگرنه برد فلش خور خواهد سوخت. پس از این کار نیاز است که با استفاده از سوکت خروجی صدا که سه سیم است صدا را زا پلیر موسیقی به ورودی صدای AUX ضبط یا ولوم صدا یا پایه های IC ضبط بدهید. اگر ضبط ماشین دارای ورودی به صورت فیش AUX 3.5 میلی متری است که کار ساده است و کافی است این سه سیم را به پایه های فیش لحیم کنید یا سه سیم را به یک فیش نری AUX لحیم کنید فیش نری را به مادگی ورودی ضبط وارد کنید. اما اگر ضبط فاقد چنین ورودی است باید تویط یک تعمیرکار صوتی و تصویری پخش خودرو این سه سیم به پایه های آی سی درون ضبط لحیم شود.

آموزش تصویری نصب برد فلش خور رو می تونید مرحله به مرحله در این پست مشاهده کنید: آموزش نصب برد فلش خور

حذف نویز و ولتاژ پایدار ۱۲ ولت خودرو

در قسمت بالا آموزش نصب USB فلش خور ماشین را به سادگی توضیح دادیم اما چند نکته مهم که باید در نظر داشت این است که ممکن است برق ماشین دارای نویز باشد. نویز برق خودرو را باید برقکار خودرو از میان ببرد اما می توان با گذاشتن یک عدد خازن ۴۷۰ میکروفاراد ۱۶ ولتی کمی از این نویز را گرفت. همچنین ولتاژ برق ماشین با اینکه ۱۲V است گاهی بالاتر و پایین تر می رود. پایین تر بودن ولتاژ چندان مشکلی ایجاد نمی کند اما به هیچ عنوان ولتاژ برق ورودی پنل فلش خور ۱۲ ولت ماشینی ن

باید بیشتر شود. برای این موضوع نیز یک راهکار وجود دارد و آن هم گذاشتن یک عدد ماژول کاهنده ولتاژ بر سر راه ورودی برق خودرو است که هر ولتاژی که وارد آن شود فقط خروجی ۱۲ ولتی می دهد. این گونه موارد را حتما با متخصص الکترونیک مطرح کنید.

ماژول کاهنده ولتاژ
ماژول کاهنده ولتاژ

 

 

لینک محصول: ماژول کاهنده ولتاژ فروشگاه چیستا – ماژول کاهنده ولتاژ فروشگاه فروهر

 

لینک محصول: خازن ۴۷۰ میکروفاراد ۱۶ ولت چیستا – خازن ۴۷۰ میکروفاراد ۱۶ ولت فروشگاه فروهر

چگونه ضبط خانگی معمولی را فلش خور و بلوتوثی کنیم؟

ماجرای آموزش نصب USB فلش خور ضبط خانگی و سینمای خانگی با نصب USB فلش خور ماشین تفاوت دارد. برای این گونه دستگاه ها می توان از روش بالا که فلش خور کردن ضبط خودرو بود استفاده کرد. اما بهتر است که اگر قرار است وارد مسائل گوناگون لحیم کاری و نصب و.. نشویم از دستگاه های کامل جعبه داری که در بازار است استفاده کنیم.

این پلیرهای ۲۲۰ ولت فلش خور بلوتوث دار تمامی نیازهای یک کاربر خانگی را برطرف می کند و کافی است کاربر دوشاخه برق را به پریز ۲۲۰ ولت خانگی بزند و از خروجی صدای دستگاه با سیم به ضبط خود ورودی صدا بدهد و تمام. در این میان دو دستگاه عرضه می شود که پلیر ۲۲۰ ولت فلش خور چیستا گزینه اقتصادی تر و بهتری هست و پلیر پایونیر هم البته فقط ظاهر بهتری داره و از نظر کارکرد دقیقا یکسان هست. به صورت کلی پیشنهاد ما همون مدل پلیر چیستا با قیمت ارزان تر هست. اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه ها رو می تونید با کلیک روی لینک های زیر به دست بیارید.

پلیر 220 ولت فلش خور بلوتوث دار چیستا
پلیر ۲۲۰ ولت فلش خور بلوتوث دار چیستا

کلیک کنید جهت خرید آنلاین: پلیر ۲۲۰ ولت USB فلش خور بلوتوثی چیستا

پلیر 220 ولت USB فلش خور بلوتوثی
پلیر ۲۲۰ ولت USB فلش خور بلوتوثی

کلیک کنید جهت خرید آنلاین پلیر ۲۲۰ ولت فلش خور بلوتوث دار پایونیر

آموزش نصب پلیر فلش خور ۲۲۰ ولت بلوتوثی ضبط

  1. پس از اینکه یکی از موارد بالا ( پلیر فلش خور بلوتوثی ) رو خریداری کردید کافی هست به این ترتیب کار کنید. دوشاخه برق یا آداپتور را به پریز برق ۲۲۰ ولت شهری وارد کنید. اگر ضبط شما دارای ورودی به صورت دو فیش قرمز و سفید L/R هست با استفاده از یک کابل ۲ به ۲ صدا یا کابل ۳ فیش معمولی سه رنگ پخش کننده موسیقی را به ضبط متصل کنید ( دو فیش را به خروجی صدای پلیر و دو فیش سر دیگر کابل صدا را به ورودی ضبط وارد کنید ).
  2. اگر ضبط شما یا اسپیکر یا سینمای خانگی شما دارای ورودی AUX به صورت تک فیش AUX 3.5mm هست از یک کابل ۱ به ۲ صدا AUX استفاده کنید که اون رو معمولا در اسپیکر کامپیوتر به کار می برند. یک سر این کابل به صورت دو فیش L/R قرمز و سفید هست که باید به خروجی صدای دستگاه پلیر ۲۲۰ ولت متصل شود و سر دیگر کابل که یک تک فیش AUX استریو هست به ورودی ضبط متصل می شود.
  3. اکنون می توانید یک USB فلش مموری را به ورودی پورت مادگی AUX دستگاه وارد کنید ( یا کارت حافظه مموری TF را وارد کنید) و آهنگ را از طریق آن پخش کنید.
  4. همچنین می توانید با تغییر مود MODE دستگاه آن را روی حالت بلوتوث بگذارید و با استفاده از لپ تاپ ، گوشی موبایل و تبلت اقدام به پخش موسیقی بیسیم کنید. با این کار دیگر نیازی به دانگل بلوتوث AUX و دانگل بلوتوث USB نیز خواهید داشت.
  5. یا در صورت نیاز حالت دستگاه را روی رادیو بگذارید و از رادیو FM آن استفاده کنید. و پایان آموزش نصب USB فلش خور در اینجا.

فیلم ویدویی آموزشی فلش خور کردن اسپیکر و ضبط

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن