آموزشگاهآموزش‌هافناوریکامپیوتر

بیت کوین و نظرات مدیران مطرح اقتصادی جهان درباره رمز ارزها

در این مطلب به ارائه نظرات کارشناسی مطرح‌ترین اقتصاددانان و مدیران در تراز جهانی درباره‌ی بیت کوین یا رمز ارزها خواهیم پرداخت. در این مطلب خواهیم خواند که افرادی مانند بیل گیتس و چه نظری درباره این ارز دیجیتال دارند. اما پیش از هر چیز یک توضیح کوتاه درباره این پول دیجیتالی خواهیم داد و سپس به بازگویی سخنان مدیران اقتصادی و بزرگان عرصه اقتصاد در سراسر جهان خواهیم پرداخت.

بیت کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

به صورت کلی بیت کوین چیست؟ باید گفت که بیت کوین یک گونه از پول است که می توان آن را دقیقا با دلار و زر ( طلا ) و سیم ( نقره ) تشبیه کرد که در روابط میان انسان‌ها برای داد و ستد استفاده می‌شوند. سپس در آینده حواله و چک و پول نقد در میان انسان‌ها رواج پیدا کرد و سرانجام تراکنش‌های اینترنتی و بانکی بر اساس شبکه امروزه جایگزین اصلی پول نقد کاغذی و سکه فلزی شده است. Bitcoin یک ارز دیجیتالی است که پخش آن به صورت الکترونیکی انجام می شود. هیچ شخص یا نهاد یا بانکی این ارز و این پول را در کنترل خود ندارد. همچنین رمز ارزها را نمی توان خارج از اصول و بدون برنامه ریزی تولید کرد و در واقع تعداد بیت‌کوین برای همیشه ۲۱ میلیون خواهد بود. برای اطلاعات تخصصی‌تر و و فراگیرتر درباره سیستم ماینینگ ( استخراج بیت‌کوین ) و تاریخچه و شرایط بیت کوین خواندن این دو مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم:سیستم ماینینگ و بهترین تجهیزات سخت افزاری آن چیست؟  – بیت کوین چیست؟ آموزش فراگیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال

نحوه کار بیت کوین چیست
نحوه کار بیت کوین چیست

نظرات موافق و مخالف افراد مطرح در مورد بیت کوین

(به روز شده در ۷۰/۰۷/۲۰۱۹) رشد نجومی بیت کوین باعث شده که مطرح ترین افراد در حوزه های مالی، تکنولوژی و دولتی نتوانند آن را نایده بگیرند و درباره رشد ۶۶ درصدی آن در دوازده ماه گذشته نظری ارائه بدهند. از زمان چاپ مقاله اسرارآمیز ساتوشی ناکاموتو هر کس ایده ای در این مورد داده است. در این جا برخی از موضع گیری ها با دید منفی و مثبت را می آوریم. ابتدا چند جمله از این اشخاص بازگویی می شود و در پایان این نظرات به صورت جدول همراه با تاریخ درج می گردد. توجه کنید که برخی از این اشخاص مطرح در آینده و در تاریخ‌های آینده نظراتی متفاوت را ارائه کرده اند که در جدول بازگویی شده است. لطفا شما هم نظرات خود را در بخش نظرات این مطلب درباره این موضوع با ما در میان بگذارید.

برگرفته از سایت بلومبرگ کپی رایت>> هرگونه برداشت از اطلاعات این مطلب تنها با ذکر نام سایت ایبوم و ذکر لینک سایت مجاز می باشد.

موافقان رمز ارزها

مایک نووگراتز از هلدینگ دیجیتال گلکسی

موافق: رییس اجرایی هلدینگ دیجیتال گلکسی ۱۲/۱۱/۲۰۱۸ – یک بانک فعال در زمینه ارز دیجیتال- معتقدم که بیت کوین به یک طلای دیجیتال بدل خواهد شد. به این معنی که یکی از تنها سکه هایی خواهد بود که می تواند یک دسیسه هرمی قانونی باشد. درست مثل خود طلا. ما کسب و کاری داریم که فکر می کنیم در سال دیگر بتواند به نقطه سر به سر برسد، اگر به سوددهی نرسیم. ما عصبی نیستیم؛ کمی سرخورده ایم از این که سرمایه گذاران مان پول از دست داده اند، با این حال پول نقد زیادی داریم که بتوانیم کسب و کارمان را برای مدت زیادی ادامه دهیم.

جی کلایتون رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

موافق: رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ۰۲/۰۶/۲۰۱۸- در یک جلسه با کمیته بانکی سنا: ما موارد تاریخی زیادی سراغ داریم که هجوم به سمت برخی سرمایه گذاری های خاص باعث سود رساندن به اقتصاد ما و کسانی که از ریسک های صحیح پشتیبانی کرده اند بوده است، اما وقتی قانون ما با شرایط خودش را وفق ندهد، سرمایه گذاران ریسک های زیاد و بالایی را متحمل می شوند، ریسک هایی شامل عدم شفافیت ها، تغییرات ناگهانی، سوء استفاده ها، تقلب ها و دزدی ها.

مخالفان ارزهای دیجیتال

نوریل روبینی بنیانگذار روبینی گلوبال

مخالف: اقتصاددان ارشد، بنیانگذار روبینی گلوبال ۱۱/۰۶/۲۰۱۸ – اکثر سرمایه گذاران بیت (بی خود) کوین افراد گیج و منگی هستند که نمی دانند دارند چه می کنند و سواد مالی درستی ندارند. به همین دلیل است که قوانینی وضع شده که سرمایه گذاری های پرریسک را مختص به سرمایه گذاران دارای مجوز (که دارای سطح معینی از درآمد و ثروت هستند) محدود کرده است. اما میلیون ها سهامدار/سرمایه گذار هستند که به صورت غیرقانونی وارد بازی می شوند و هر چقدر سهام شان سقوط می کند دست از توهم شان بر نمی دارند.

قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین

جک ما بنیانگذار و رییس گروه علی بابا

مخالف ، بنیانگذار و رییس گروه علی بابا ۰۶/۲۵/۲۰۱۸- تکنولوژی بلاکچین می تواند دنیا را بیش از آن چه مردم تصور می کنند تغییر دهد، اما بیت کوین می تواند یک حباب باشد. ( توضیحات متجرم : در این میان بد نیست به میزان مصرف برق بالا و سهم استخراج رمز ارز در گرمایش زمین اشاره شود. مصرف برق به گونه‌ای است که سوکت مادگی پاور ماینر ۱۶ آمپر و کابل پاور ماینر ۱۶ آمپر یا کابل پاور برق ماینینگ ۲۵ آمپر نیز در مقاطعی توسط دستگاه‌های استخراج آب می‌شوند)

بیل هریس رییس اجرایی سابق پی پل

مخالف: رییس اجرایی سابق پی پل ۰۴/۲۴/۲۰۱۸- بیت کوین یک کلاهبرداری است به نظر من. یک طرح “جوگیر کن و بنداز” درست و حسابی که جهان هنوز نظیرش را ندیده …. بهترین استفاده ارز دیجیتال یک چیز است: فعالیت مجرمانه. از آن جایی که تبادلات محرمانه ( مثلا فروش ماریجوانا )  است، ماموران قانون نمی توانند به راحتی خریدارها و فروشنده ها را ردگیری کنند، بیشترین استفاده آن فعالیت های غیرقانونی است.

مارک کارنی مسئول بانک انگلستان

مخالف: مسئول بانک انگلستان ۰۳/۰۲/۲۰۱۸- دلایل زیادی هست که دارایی های رمزنگاری شده در کیف پول های دیجیتال شما آینده پول نخواهند بود. اما این به معنای به کلی کنار گذاشتن آن ها نیست. تکنولوژی محوری آن ها همین الان در حال تاثیرگذاری است. آوردن دارایی های رمزگذاری شده تحت لوای قوانین می تواند باعث تسریع نوآوری هایی بشود که بهتر به کار عموم مردم بیاید.

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت

مخالف: بنیانگذار مایکروسافت ۰۲/۲۷/۲۰۱۸- مهم ترین ویژگی ارزهای دیجیتال گمنام بودن آن است. این چیز خوبی نیست. توانایی دولت برای یافتن پولشویی، فرار مالیاتی و تامین مالی تروریسم چیز خوبی است. اکنون از ارزهای دیجیتال برای خرید فنتانیل (داروی ضد درد و افسردگی بسیار قوی) و دیگر داروها و موادی استفاده می شود که می توانند به طور مستقیم باعث مرگ افراد شوند.

نوریل روبینی بنیانگذار روبینی گلوبال

مخالف: اقتصاددان ارشد، بنیانگذار روبینی گلوبال ۰۲/۰۲/۲۰۱۸- بیت کوین، مادر تمام “حباب های مالی” است. بزرگ ترین حباب اگر آن را با حباب میسی سی پی یا حباب شرکت های اینترنتی یا جنون گل های لاله در هلند مقایسه کنید. اکنون در مقایسه با نقطه اوج دسامبر شصت درصد سقوط داشته است، سی درصد در هفته گذشته و ده درصد امروز. و ارزش بنیادی آن “صفر” است.

آرون جایتلی وزیر اقتصاد هند

وزیر اقتصاد هند ۰۲/۰۱/۲۰۱۸- هندوستان ارزهای دیجیتال را قانونی نمی داند و تمام اقدامات لازم جهت حذف استفاده از این دارایی های دیجیتال را برای تامین مالی فعالیت های نامشروع انجام خواهد داد، با این حال به جستجوی بیشتر در مورد تکنولوژی بلاکچین ادامه خواهیم داد. (در هنگام گفتگو با قانونگذاران در زمان سخنرانی سالانه)

فرانسیوس ویلروی د گالو رییس بانک فرانسه

رییس بانک فرانسه ۰۱/۳۰/۲۰۱۸- بیت کوین یک دارایی کاملا مبتنی بر سفته بازی (انجام معاملات اقتصادی ریسک‌دار، به منظور حصول سود از نوسانات کوتاه مدت) است. بیت کوین یک ارز یا حتی ارز رمزنگاری شده نیست. ارزش و نوسانات شدید آن هیچ مبنای اقتصادی ندارد و مسئول آن کسی به جز کسانی که در آن سرمایه گذاری می کنند نیست.

استفان اینگوس، رییس بانک مرکزی سوئد

مخالف: ۰۱/۲۹/۲۰۱۸- ارزهای رمزنگاری شده اصلاً پول نیستند. فرد باید حسابی مواظب باشد چرا که این کار بیشتر شبیه رفتن به کازینو یا شرکت در بخت آزمایی است. این کار ربطی به بانکداری آن گونه که ما می شناسیم ندارد.

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند
بیت کوین چیست و چگونه کار می کند

جدول نظرات همراه با تاریخ و عنوان افراد

نام فردموافق/مخالفتاریخنظر
بنویت کوره

عضو اجرایی بانک مرکزی اروپا

موافق۰۱/۲۶/۲۰۱۸ما نیازمند پرداخت های بین مرزی بهتر هستیم. این موضوع برای توسعه و همه گیری مالی خوب است. بیت کوین می تواند به ما کمک کند، با وادار کردن ما به به روز رسانی سیستم های مان. جامعه بین الملل هنوز نیازمند درک و کنترل دروازه های میان جهان ارزهای سایه ای و سیستم های عادی مالی است.
ترزا می

نخست وزیر بریتانیا

مخالف۰۱/۲۵/۲۰۱۸ما باید نگاهی جدی به ارزهای رمزنگاری شده مثل این رمز ارز داشته باشیم، دقیقاً به خاطر استفاده هایی که می توان از آن ها کرد، به خصوص توسط افراد مجرم.
هووارد شولتز

بنیانگزار و رییس استارباکس

موافق۰۱/۲۵/۲۰۱۸فکر می کنم به سمت عصر جدیدی می رویم که در آن تکنولوژی بلاکچین به تولید سطح قابل توجهی از ارزهای دیجیتال منجر خواهد شد که به امری کاربردی برای مصرف کنندگان خواهد انجامید. به نظرم استارباکس در موقعیتی منحصربه فرد برای بهره گیری از این موضوع است.
اف ویلیام مک ناب

رییس گروه ونگارد

مخالف۰۱/۱۷/۲۰۱۸معاملات ارزهای رمزنگاری شده مرا کمی نگران می کند. فکر می کنم پایان خیلی بدی خواهد داشت، واقعاً همچین فکری می کنم. بعضی پول زیادی از دست خواهند داد و دلیلی ندارد که قیمت ها با نرخی که در حال بالا رفتن هستند افزایش یابند. هیچ دلیل بنیادین اقتصادی برای چنین چیزی وجود ندارد.
جیمی دیمون

رییس بانک جی.پی.مورگان

موافق۰۱/۰۹/۲۰۱۸از این که گفتم این ارز دیجیتال یک کلاهبرداری است پشیمانم. بلاکچین واقعی است. شما می توانید چیزهایی مثل ین و دلار رمزنگاری شده داشته باشید.
جوزف استیگلیتز

برنده نوبل اقتصاد، دانشگاه کلمبیا

مخالف۱۱/۲۹/۲۰۱۷دلیل موفقیت این ارز دیجیتال صرفاً قابلیت آن برای دور زدن مشکلات و فقدان نظارت است، به همین دلیل به نظر من باید آن را غیرقانونی اعلام کرد. بیت کوین دارای عملکرد مفید اقتصادی خاصی نیست.
ویلیام دادلی

رییس بانک فدرال نیویورک

 

مخالف۱۱/۲۹/۲۰۱۷نسبت به رمزارز بسیار محتاط هستم. به نظرم ذخیره باثباتی برای ارزش مالی نیست. من در این زمان بسیار به آن مشکوکم. به نظرم بیشتر یک نوع فعالیت سفته بازی می آید.
جف کوری

رییس بخش پژوهش های املاک، گلدمن ساش

موافق۱۱/۲۹/۲۰۱۷دلیل این همه دشمنی را نسبت به آن نمی فهمم. بیت کوین با طلا فرق چندانی ندارد.
لیود بلانکفین

مدیر عالم گلدمن ساش

مواف۱۱/۰۲/۲۰۱۷من روی آن سرمایه گذاری نکرده ام، اما این قصد ندارم را هم ندارم که آن را به گند بکشم. به همین دلیل است که می گویم ذهنم نسبت به آن باز است.
بیل میلر

بنیانگزار ولیو پارتنرز

موافق۱۰/۳۰/۲۰۱۷هنوز فکر می کنم شانس نه چندان کمی هست که ارزش این پول دیجیتال به صفر برسد، ولی هر روز می گذرد و این گونه نمی شود. این شانس با ورود سرمایه گذاران خطرپذیر به اکوسیستم بیت کوین و آنشنا شدن بیشتر مردم با آن مدام کمتر می شود.
وارن بافت

سرمایه گذار میلیاردر

مخالف۱۰/۲۹/۲۰۱۷مردم وقتی رشد قیمت های بزرگ را می بینند هیجان زده می شوند و وال استریت هم گاهی دنباله رو می شود. ارزش بیت کوین را نمی توان تعیین کرد چرا که دارایی ارزش آفرین نیست. بیت کوین یک حباب واقعی است.
پیتر ثیل

بینانگزار مشترک پی پل و سرمایه گذار خطرپذیر میلیاردر

موافق۱۰/۲۶/۲۰۱۷منتقدان این رمز ارز آن را دست کم می گیرند. بیت کوین شبیه نوعی از پول ذخیره ای است. مثل طلا محلی برای ذخیره ارزش است و ضرورتی ندارد که برای پرداخت از آن استفاده کنید.
شاهزاده بن تلال، میلیارد اهل عربستانمخالف۱۰/۲۳/۲۰۱۷من به این بیت کوین اعتقادی ندارم. فکر می کنم یک روزی بترکد. شبیه داستان شرکت انرون است. با منطق جور در نمی آید. تحت قانون و کنترل نیست و هیچ بانک مرکزیی بر آن نظارت ندارد.
برن برنانکه

رییس پیشین بانک مرکزی آمریکا

مخالف۱۰/۱۷/۲۰۱۷این رمز ارز تلاش دارد تا جای ارزهای قدرتمند رایج را بگیرد و از مداخله دولت و قانونگذار اجتناب کند. بعید می دانم در این راه موفق شود.
کریستین لاگاردموافق۰۹/۲۹/۲۰۱۷در زمانی نه چندان دور، برخی متخصصین می گفتند که کامپیوترهای شخصی و تبلت ها هیچ گاه همه گیر نخواهند شد. بنابراین به نظرم می رسد که رد کردن ارزهای مجازی کار عاقلانه ای نیست. ممکن است در کشورهای دارای موسسات ضعیف مالی و ارزهای ملی بی ثبات شاهد رشد این پدیده باشند.
ویتور کنستانسیو

معاون بانک مرکزی اروپا

مخالف۰۹/۲۲/۲۰۱۷این ارز دیجیتال یک جورایی شبیه داستان لاله های هلندی است. در واقع یک نوع ابزار سفته بازی برای کسانی است که دنبال چیزی هستند که در چند روز ۴۰ تا ۵۰ درصد نوسان کند و یک نوع پول نیست. و ما بی تردید آن را به عنوان یک تهدید علیه بانک های مرکزی و سیاسیت های پولی نمی بینیم.
الویرا نابیولینا

رییس بانک روسیه

مخالف۰۹/۱۴/۲۰۱۷چین ارزهای رمزنگاری شده و فروش اولیه آن ها را به رسمیت نمی شناسد و ما هم دیدگاهی کاملا مشابه داریم. به نظر ما، این جوری از دسیسه هرمی است که ممکن است هر لحظه فرو بپاشد.
هاروهیکو کورودا

رییس بانک ژاپن

موافق۰۸/۲۳/۲۰۱۶با توجه به نقش دفترکل ها به عنوان زیربنای اساسی اطلاعات در توسعه خدمات مالی، تغییرات قابل توجه در نحوه نگهداری دفترکل ها می تواند بالقوه باعث تغییر ساختار خدمات مالی شود.
بیل گیتس

بنیانگزار مایکروسافت

موافق۱۰/۰۲/۲۰۱۴بیت کوین به خاطر ارزان بودن خدماتش هیجان انگیز است. بیت کوین از پول عادی بهتر است زیرا لازم نیست به صورت فیزیکی حضور داشته باشید و برای تبادلات با مبلغ بالا، پول عادی اصلاً گزینه راحتی نیست.
ریچارد برنسون

بنیانگزار گروه ویرجین

موافق۰۹/۱۰/۲۰۱۴این نوع ارز رمزگذاری شده به عنوان یک نوع ارز دارد کار می کند. ممکن است ارزهایی بهتر از این هم باشند. اما یک صنعت بزرگ در حال حاضر حول و حوش بیت کوین شکل گرفته است. برخی پول حسابی به جیب زده اند و برخی کلی پول از دست داده اند. نوسان خیلی بالایی دارد، اما افراد از نوسان هم پول در میاورند.
اریک اشمیت

رییس گروه آلفابت

موافق۰۳/۰۳/۲۰۱۴این نوع پول یک موفقیت خیره کننده در زمینه رمزنگاری است. توانایی تولید چیزی که در دنیای دیجیتال قابل کپی کردن نباشد، ارزش بالایی دارد.
پاول کروگمن

برنده نوبل اقتصاد

دانشگاه نیویورک

مخالف۱۲/۲۸/۲۰۱۳این پول دیجیتالی شیطانی است. تا به حال تقریبا همه صحبت های اقتصادی پیرامون آن مثبت بوده اند. آیا واقعا چنین چیزی کار می کند؟ باید بگویم که هنوز عمیقا برایم متقاعد کننده نیست.
میلتون فریدمن

اقتصاددان برنده نوبل

موافق۶۰/۲۱/۱۹۹

سالها قبل از ظهور بیت کوین

اینترنت یکی از نیروهای اصلی برای کاهش نقش دولت خواهد بود. چیزی که هنوز خبری از آن نیست، ولی به زودی سر و کله اش پیدا خواهد شد یک پول الکترونیکی قابل اتکاست. روشی که در آن بر روی اینترنت فرد الف پولی را به فرد ب منتقل کند بدون این که الف و ب همدیگر را بشناسند.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن