آموزشگاهآموزش‌هاکامپیوتر

آموزش فارسی کردن گوگل کروم و تغییر زبان به انگلیسی در ویندوز

تغییر زبان پیش فرض گوگل کروم

در این مطلب آموزشی از مطالب آموزشی سایت ایبوم به چگونگی فارسی کردن گوگل کروم یا برعکس انگلیسی کردن آن می پردازیم. همان‌گونه که می‌دانیم زبان پیش فرض بروزر گوگل کروم انگلیسی است. آموزش به صورت تصویری تهیه شده تا به بهترین و ساده ترین روش بتونید بر روی سیستم عامل ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ و یا بر روی سیستم عامل اندروید، زبان مرورگر Chrome Google خود را به از انگلیسی به فارسی تغییر دهید. البته این موضوع تنها شامل زبان فارسی نیست و شما می توانید زبان های دیگر رو هم انتخاب کنید.

این مرورگر نزدیک به ۱۵۰ زبان جهان را پشتیبانی می کند و می توانید هر زبانی که دوست دارید را با همین شیوه انتخاب کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و در صورتی که با خواندن این مطلب همچنان نتوانستید زبان پیش‌فرض گوگل کروم را به فارسی تغییر دهید در بخش نظرها پرسش خود را با کارشناسان وبسایت ما در میان بگذارید.

فارسی کردن گوگل کروم
فارسی کردن گوگل کروم

پس از فارسی کردن گوگل کروم چه چیزهایی تغییر می کند؟

پس از اینکه مرورگر مورد نظر را با روش زیر به زبان شیرین پارسی برگردانید، همگی منوها و ابزارها و بخش هاییکه مربوط به تنظیمات است به زبان شیرین پارسی تغییر خواهد کرد و نوشته ها و منوها به جای این‌‎که از چپ به راست باشند، به صورت استاندارد از راست به چپ خواهد شد. به سخن دیگر چیدمان این برنامه راست به چپ یعنی استاندارد RTL خواهد شد. گزینه های گوناگون و راهنمایی ها و .. همه به زبان شیرین پارسی برگردانده خواهند شد. همچنین تایپ فارسی در گوگل کروم و تایپ اعداد فارسی در گوگل کروم به خوبی انجام خواهد شد.

مراحل تغییر زبان گوگل کروم به فارسی یا به انگلیسی

  1. پس از نصب نرم افزار روی ویندوز، مرورگر chrome را باز کنید
  2. سپس از قسمت بالا سمت راست روی نماد یا علامت سه نقطه کلیک کنید تا منو باز شود
  3. از منوی باز شده بر روی گزینه‌ی تنظیمات Settings کلیک کنید. ( درست مانند تصویر زیر )
    تغییر زبان گوگل کروم
    تغییر زبان گوگل کروم
  4. هم اکنون منوی تنظیمات Settings باز شده است، در این مرحله به پایین صفحه بروید تا به گزینه تنظیمات پیشرفته یا Advanced برسید. بر روی آن کلیک کنید.
    تنظیمات پیشرفته زبان گوگل کروم
    تنظیمات پیشرفته زبان گوگل کروم
  5. از منو باز شده به دنبال بخش زبان ها Language بروید و روی آن کلیک کنید تا منو زیرین آن باز شود.
  6. همان گونه که می بینیم زبان پارسی در میان زبان ها نیست پس با کلیک روی گزینه Add Languages زبان مورد نظر را به زبان های مرورگر خود خواهیم افزود.
    افزودن زبان فارسی به گوگل کروم
    افزودن زبان فارسی به گوگل کروم
  7. در منو باز شده می توان همگی زبان های که می توان به مرورگر افزود را مشاهده کرد. برای فارسی کردن گوگل کروم به دنبال زبان فارسی می گردیم و تیک زبان پارسی را می زنیم و سپس روی دکمه‌ی Add کلیک می کنیم.
    انتخاب زبان مرورگر کروم
    انتخاب زبان مرورگر کروم
  8. همان گونه که می بینیم زبان فارسی به زبان ها افزوده شده و در کنار زبان انگلیسی قرار گرفته است.
  9. برای تغییر زبان پیش فرض گوگل کروم و فارسی کردن گوگل کروم نیاز است که زبان پارسی را به زبان پیش فرض نیز تغییر دهیم. برای این کا نخست روی نماد یا علامت سه نقطه کلیک می کنیم.
  10. در منو باز شده دو گزینه وجود دارد. گزینه Displaye Google Chrome in this language به معنای «نمایش گوگل کروم به این زبان» و گزینه Offer to translate pages in this language به معنای «پیشنهاد ترجمه صفحات به این زبان» که معنای هر دو گزینه مشخص است. برای تغییر زبان مرورگر Google Chrome و فارسی کردن گوگل کروم گزینه نخست را تیک بزنید و برای پیشنهاد ترجمه صفحاتی که غیرفارسی هستند گزینه دوم را تیک بزنید.
    تغییر زبان پیش فرض کروم
    تغییر زبان پیش فرض کروم
  11. در پایان روی گزینه راه اندازی دوباره نرم افزار یعنی Relaunch کلیک کنید تا مرورگر دوباره راه اندازی شود و این بار با زبان زیبا و شیرین فارسی اجرا شود.

دانلود و نصب گوگل کروم روی ویندوز

برای دانلود نرم افزار مرورگر امن و پُرشتاپ گوگل کروم بهتر است که نرم افزار را تنها و تنها از تارنما ( وبسایت ) گوگل دانلود کنید تا از بابت امنیت نرم افزار مطمئن شود. برای ورودی به صفحه رسمی گوگل کروم روی این لینک کلیک کنید و نرم افزار را مستقیم از خود وبسایت گوگل دانلود کنید: دانلود گوگل کروم

امروزه بیشتر نرم افزارها و اپلیکیشن ها از زبان پارسی پشتیبانی می کنند ما پیش‌تر در سایت ایبوم به آموزش فارسی کردن اینستاگرام بر روی گوشی موبایل نیز پرداخته بودیم که مطلب مورد نظر را می توانید در این لینک مشاهده کنید و بخوانید: آموزش فارسی کردن اینستاگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. تغییر جستجو دسترسی گوگل کروم برای هر سایت وب ناشناس با البته اندروید همیشه روشن بدون خاموش کردن همه فیلتر شکن در موبایل و برای ویندوز اجازه نخواهم داد باهوش تر قبلی قدیمی تر در حالت میهمان شرکت سرپرست دستگاه مکان امن من است و با وسیله منوی زبان و هم Chrome Google

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن