آموزش‌هاخرید خودروقیمت روزقیمت روز خودرو

نکات مهم خرید خودرو صفر و دسته دوم خارجی و ایرانی ۹۷

در این مطلب آموزشی به راهنمای خرید خودرو و انواع ماشین ایرانی و غیر ایرانی می پردازیم. در این مطلب آموزشی سایت ایبوم خواهید دید که در هنگام خرید خودرو نو و ماشین دسته دوم کارکرده باید به چه نکاتی توجه کرد و اینکه در هنگام تحویل ماشین از نمایندگی چه مواردی را باید حتما بررسی کرد. پس تا پایان با ما همراه باشید و اگر پرسشی داشتید در بخش نظرات مطرح کنید.

راهنمای خرید خودرو صفر و تحویل از نمایندگی

  1. حتما کوشش کنید بدنه‌ی خودرو را کامل در نور کافی ببنید تا مشخص شود در هنگام بارگیری یا جا به جایی ماشین ضریه یا تو رفتگی روی بدنه ماشین ایجاد نشده باشد.
  2. بررسی تجهیزات درون ماشین و نشان دهنده‌های صفحه کیلومتر و ال ای دی های درون آن دارای اهمیت است.
  3. بررسی و اطمینان از وجود ابزار افزوده مانند جعبه ابزار خودرو، مثلث احتیاط، تایر زاپاس، سوئیچ ماشین دوم. این موارد شامل ابزارهای حانبی مانند اینورتر ماشین ، دانگل بلوتوث AUX ماشین ، برد فلش خور و… نمی شود.
  4. همگی چراغ های ماشین را روشن کنید تا از درست بودن همگی آن ها مطمئن شوید.
  5. حتما درب کاپوت ماشین را بالا بزنید و موتور اتومبیل را در هنگام روشن بودن چک کنید.
  6. روشن کردن کولر ماشین جهت اطمینان از سالم بودن آن دارای اهمیت است.
  7. شکستگی یا ترک داشتن چراغ های اتومبیل را در نظر بگیرید.
  8. سیستم صوتی ماشین و ضبط خودرو و باند ماشین را بررسی و آزمایش کنید.
  9. ترمزها، کلاچ و گاز ماشین را در صورت امکان حتما آزمایش کنید.
  10. بدون شتاب و استرس مواردی مانند مدارک ماشین از جمله سند ، کارت خودرو ، بیمه نامه ، کارت سوخت، کارت گارانتی، کارت طلایی و کارت امداد را در صورت موجود بودن تحویل بگیرید.
  11. معمولا مدارک خودرو را باید حداکثر طی ۳ هفته پس از تحویل ملاشین دریافت کنید.
  12. در پایان باید توجه داشته باشید که اگر ماشین از نمایندگی بیرون آمد و شما رسید تحویل ماشین را امضا کردید کسی دیگر پاسخگوی شما نیست پس با دقت فراوان موارد را بررسی کنید. پس از دریافت قیمت روز خودرو همگی موارد را بررسی کنید.
قیمت روز محصولات سایپا

سند بنجاق و برگ سبز ماشین

پنجاق: سندی است که از سوی قوه قضاییه در اختیار دفاتر اسناد رسمی قرار می گیرد که دارای شماره مسلل است و برای آن رمز در نظر گرفته شده. سندهای رسمی در آغاز روی بنجاق چاپ می شوند و سپس در دفتر ویژه نگارش شده و در پایان خریدار و فروشنده ماشین آن را امضا می کنند. پس در پایان بنجاق که به عنوان سند مالکیت ماشین در نظر گرفته شده به خریدار ماشین تحویل می شود.

سند شرکتی برگ سبز : این سند مخصوص خودروهای خارجی وارداتی است که برگ سبز گمرک دارند و گاهی با هولوگرامی که از طرف کارخانه سازنده اصلی با گمرک به مالک ماشین در ایران تحویل داده می شود و شامل مشخصات نوه – سامانه – شماره شاسی … می شود.

هزینه تنظیم سند ماشین برای خریدار و فروشنده

این موارد شامل مالیات بر نقل و انتقال واریزی به حساب دولت که نزدیک به ۵۰% از هزینه سند است می شود – حق الثبت که به حساب قوه قضاییه واریز می شود – حق التحریر که به دفترخانه پرداخت می شود در نتیجه پس از دریافت قیمت روز خودرو بررسی موارد حقوقی دارای اهمیت است و باید علاوه بر قیمت روز خودرو این موارد را نیز در نظر گرفت.

کاهش و افزایش قیمت روز خودرو خارجی و ایرانی

لطفا توجه داشته باشید که قیمت روز خودرو به صورت روزانه در این وبسایت ( ایبوم ) درج می‌شود و شامل قیمت روز ماشین بروز شده ماشین داخلی و خودرو خارجی است که با بهره‌گیری از داده‌های آماری از نمایش‌گاه‌های ماشین سطح شهر تهران و بهره از تارنمای منبع که از طریق همکاری با نزدیک به ۱۵ نمایشگاه اتومبیل در شهر تهران به‌دست می‌آید. در نظر داشته باشید که قیمت روز خودرو در بازار با قیمت رسمی فروش کارخانه متفاوت است. طبق اعلام تارنمای منبع بهای فروش شامل هزینه‌های مالیات ( بر پایه‌ی ۹% ) و عوارض ارزش افزوده شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث و حق گارانتی است.

قیمت روز خودرو شامل ماشین‌های تولید خودروسازهای مطرح و پُرتیراژ داخل و خارج به ترتیب: ایرانخودرو ، سایپا ، پارس خودرو ، کرمان موتور ، کارمانیا ، گروه بهمن، مدیران خودرو، ام جی و جیلی است که در بخش زیر درج شده و می توانید مشاهده نمایید. لطفا حتما به تاریخ به‌روزرسانی قیمت‌ها توجه کنید. همچنین در بخش پایانی همین صفحه می توانید به راهنمای خرید خودرو و تحویل ماشین صفر، شناخت مدارک و اسناد واگذاری و تنظیم سند و… دست‌رسی پیدا کنید.

کاهش و افزایش قیمت خودرو سایپا و ایران خودرو

باید دانست که باتوجه به نوسانات قیمت ماشین در کشور ایران نیاز است که به صورت روزانه به جدیدترین و تازه ترین قیمت اتومبیل دسترسی ایجاد شود. قیمت خودرو ایران خودرو و قیمت خودرو سایپا به دلیل فراوانی کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت خودرو و پُر تیراژ بودن ماشین‌های تولیدی توسط این دو کارخانه بزرگ خودروسازی در کشور دارای اهمیت است. هرچند با توجه به تنوع واردات و مونتاژ ماشین های چینی، اروپایی و… محصولات دیگر شرکت‌های اتومبیل‌سازی نیز دارای اهمیت هستند. در نتیجه ما کوشش کرده‌ایم که با درج لحظه‌ای قیمت روز ماشین  در این برگه یک مرجع رسمی و قابل اطمینان در این زمینه را تشکیل دهیم تا کاربران بتوانند بدون استرس لینک این صفحه را در اختیار داشته و به تازه ترین قیمت ها دسترسی داشته باشند.

قیمت روز خودروهای ایران خودرو

شرایط فروش اینترنتی و آنلاین شرکت های خودروسازی از طریق وبسایت های رسمی این شرکت ها قابل پیگیری است اما در صورتی که قصد خرید خودرو صفر از اشخاص را دارید یا قرار است که ماشین خود را از نمایندگی تحویل بگیرید، پس از دریافت قیمت روز ماشین ، حتما به نکات آموزشی که در بخش زیر به آن اشاره کرده‌ایم توجه داشته باشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن