دانگل وای فای

دانگل وای فای اتصال HDMI بیسیم گوشی به تلویزیون

در این جستار آموزشی، به چگونگی اتصال وایرلس WIFI گوشی موبایل،  تبلت و لپ‌تاپ به تلویزیون، مانیتور و پروژکتور و پخش تصاویر، فیلم و صدا و اجرای بازی از طریق اتصال بیسیم یا دانگل وای فای روی تلویزیون‌های HD خواهیم پرداخت. با این روش می‌توان تلویزیون، مانیتور، پروژکتور و نمایش‌گرهایی که دارای ورودی HDMI هستند را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کرد و تصاویر و ویدیوها، بازی‌ها، فایل‌ها و.. موجود روی گوشی موبایل را روی تلویزیون دید و اجرا کرد.

اتصال وایرلس گوشی به تلویزیون با دانگل وای فای
اتصال وایرلس گوشی به تلویزیون با دانگل وای فای

امروزه گوشی‌های هوشمند تلفن یا همان اسمارت فون‌ها توانایی پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری و اجرای بازی‌ها را با بهترین کیفیت را دارند. اما روشن است که صفحه نمایش گوشی موبایل و تبلت هیچ‌گاه کیفیت و لذت دیدن تصاویر روی تلویزیون‌های فول اچ دی را ندارد. در نتیجه اگر شما قصد داشته باشید که تصاویر و عکس‌ها را از روی تلفن همراه اجرا کنید و از طریق اتصال بیسیم Wifi روی تلویزیون ببنید باید این امکان را برای تلویزیون خود ایجاد کنید.

شرایط وصل کردن گوشی به تلویزیون به صورت وایرلس

برای ارتباط بیسیم Wifi گوشی موبایل خود به تلویزیون یا باید تلویزیون شما دارای پشتیبانی ارتباط بی‌سیم وای فای باشد یا اگر تلویزیون شما این امکان را ندارد با « خرید دانگل وای فای تلویزیون » این توانایی را برای تلویزیون خود ایجاد کنید. هم‌چنین تلویزیون شما باید حتما دارای ورودی پورت HDMI باشد.

اندروید : ورژن سیستم عامل اندروید تلفن همراه شما باید بالاتر از ۴٫۴٫۲ باشد. انواع گوشی موبایل ال جی LG، سامسونگ Samsung ، هواوی Huawei و دیگر موارد اندرویدی با شیوه‌ی اتصال بی‌سیم Mirocast
IOS اپل : نرم افزار قابل استفاده روی گوشی های اپل، آیفون و آی‌پد برای این گونه از ارتباط، نرم افزارهای DLNA و Airplay است که با دکمه‌ی موجود روی دستگاه قابل انتخاب خواهد بود.

انتخاب نوع ارتباط بسته به سیستم عامل موبایل و تبلت
انتخاب نوع ارتباط بسته به سیستم عامل موبایل و تبلت

کاربر پس از خرید و اتصال این دستگاه به تلویزیون می‌تواند بسته به این‌که اسمارت فون او دارای چه سیستم‌عاملی است یکی از این موارد را برگزیند. در دنباله‌ی این مطلب آموزشی لینک خرید بهترین گزینه دانگل وای فای تلویزیون را از فروشگاه‌های معتبر دارای مجوز وزارت صنعت در اختیار شما قرار داده و چگونگی کار با آن را آموزش خواهیم داد، پس تا پایان با ما هم‌راه باشید و اگر پرسشی داشتید در بخش نظرها مطرح کنید.

روش متصل کردن گوشی همراه موبایل به تلویزیون

اگر قصد اتصال بیسیم وایرلس گوش به تلویزیون یا پروژکتور و مانیتور HD را دارید باید نمایش‌گر شما دارای توانایی اتصال بیسیم Wifi باشد. اگر این امکان را ندارد، باید از دستگاه و ابزاری به نام «دانگل وای‌فای» استفاده کنید. این دستگاه تلویزیون شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند و سپس شما از طریق نرم‌افزارها و App های موجود روی گوشی موبایل به دستگاه مورد اشاره متصل شده و پس از برقرار ارتباط بی‌سیم، تصاویر گوشی موبایل روی تلویزیون به نمایش در می‌آید.

اتصال Airplay و DLNA – Miracast گوشی های IOS و اندروید

توجه داشته باشید که گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل IOS با این گونه از اتصال می‌توانند به تلویزیون متصل شوند. معمولا دکمه‌های انتخاب میان راه‌های ارتباطی Airplay یا Mirocast یا DLNA روی دانگل وای فای موجود است که بسته به نیاز می‌توان آن را تغییر داد. برای سیستم عامل اندروید باید از میراکست استفاده کرد.

اتصال وایرلس گوشی DLNA به تلویزیون- برای اتصال Wifi به HDMI گوشی‌های موبایل دارای فناوری و گواهی DLNA مانند گوشی های سامسونگ گلکسی S6 – S6 Edge و یا دیگر موارد مانند HTC One اگر تلویزیون شما دارای فناوری پشتیبانی از DLNA نباشد، می‌توانید از دانگل وای فای DLNA استفاده کنید.

انواع دانگل وای فای گوشی به HDMI تلویزیون

این ابزار یا گجت معمولا در انواع گوناگون ارائه می‌شود و قیمت‌های متفاوتی دارد. قیمت دستگاه به توانایی‌ها و مشخصات فنی و پردازش‌گر، رم و چیست آن و پشتیبانی‌های آن از نرم‌افزارها و App ها بستگی دارد.

گروه فنی ما پس از بررسی ۲ مورد را برای خرید اینترنتی – تلگرامی از فروشگاه‌های معتبر، مورد تایید قرار داده است که در پایان همین مقاله لینک خرید و شماره تماس‌های پشتیبانی فروشگاه در اختیار شما قرارداده خواهد شد. اما پیش از هر چیز آموزش شیوه‌ی استفاده از دانگل وای فای را بخوانیم.

بخش های گوناگون یک دانگل wifi
بخش های گوناگون یک دانگل wifi

آموزش استفاده از دانگل wifi

  • این دستگاه دارای یک پورت نری HDMI است که آن را به ورودی HDMI تلویزیون یا مانیتور خود متصل می‌کنید.
  • دارای یک ورودی میکرو USB است که با استفاده از کابل USB و اتصال آن به یک پورت USB ( تلویزیون یا شارژر ) برق آن را تامین می‌کنید.
  • سپس شیوه‌ی اتصال خود را بسته به سیستم عامل گوشی هوشمند، با استفاده از دکمه‌ی روی دستگاه انتخاب می‌کنید ( Mirocast برای اندروید – AirPlay و DLNA برای آیفون و آی‌پد و … )
  • از بخش تنظیمات گوشی خود در بخشی که صفحه نمایش گوشی را به اشتراک می‌گذارد ( مثلا در اندروید تنظیمات > صفحه نمایش > فرستادن صفحه نمایش > فعال کردن امکان نمایش بی‌سیم ) به دنبال دستگاه می‌گردید و پس از پیدا کردن دستگاه روی آن اشاره می‌کنید.
  • اتصال برقرار می‌شود و گوشی به تلویزیون متصل شده و تصاویر گوشی روی صفحه تلویزیون به نمایش در می‌آید.

خرید دانگل وای فای به HDMI تلویزیون

همان‌گونه که اشاره شد، دانگل وای فای انواع گوناگونی دارد که بسته به مشخصات فنی و شرایط دارای قیمت و کیفیت گوناگونی نیز است. برای نمونه برندهای دانگل وای فای EZCast – دانگل hdmi وای فای ایزی کستبراوو – Chromecast کروم کست و …

بهترین دانگل وای فای ؟

آیا اصلا چیزی به نام بهترین دانگل وای فای یا بهترین برند دانگل wifi وجود دارد؟ از دید ما خیر. همه چیز بستگی به شرایط و ویژگی‌های فنی دستگاه دارد. اما با این وجود برای آن‌که کاربران دچار سردرگمی نشوند دو گزینه برای خرید مورد تایید قرار گرفته که با کلیک روی لینک‌های زیر می‌توانید اقدام به تهیه نمایید:

راه‌های ارتباطی فروشگاه‌های مورد اشاره جهت خرید تلگرامی- تلفنی

تلفن: ۰۹۲۱۷۹۸۹۵۳۳ – ۰۷۱۳۲۲۸۹۶۱۷

تلگرام: ۰۹۲۱۶۰۱۲۴۸۹

رایانامه رسمی info@echista.ir – info@efarvahar.ir

۱- دانگل وای فای موبایل و تبلت به تلویزیون از فروشگاه فروهر

 

۲- دانگل وایفای موبایل به تلویزیون از فروشگاه چیستا

 

 

اگر تلویزیون هوشمند از وای فای پشتیبانی می‌کرد؟

همه‌ی آموزش‌هایی که پیش از این در این مطلب آورده شد برای زمانی است که تلویزیون شما خود دارای توانایی پشتیبانی از ارتباط بیسیم گوشی با تلویزیون نباشد. اگر تلویزیون شما این امکان را دارد در سیستم عامل اندروید به سادگی به بخش تنظیمات گوشی رفته > گزینه‌ی NFC and sharing تا گزینه Screen Mirroring را پیدا و روشن کنید. سپس تلویزیون یا دانگل وای فای مورد نظر در این بخش دیده می‌شود که می‌توانید به سادگی با اشاره روی گزینه مورد نظر اتصال را برقرار کنید.

اتصال بیسیم گوشی و تبلت به تلویزیون
اتصال بیسیم گوشی و تبلت به تلویزیون

اتصال با کابل MHL – کابل اپتیکال صدا – تبدیل HDMI به AV

  • توجه داشته باشید که گوشی را می‌توان اگر از فناوری MHL پشتیبانی کند با کابل MHL که قیمت کم‌تری دارد، باسیم به تلویزیون HD متصل کرد. برای اطلاعات بیش‌تر این مطلب آموزشی را می‌توانید بخوانید: کابل MHL
  • از آن‌جایی که اتصال از طریق پورت اچ دی ام آی خواهد بود در نتیجه می‌توان خروجی صدا را با کابل اپتیکال برای سینمای خانگی و .. به صورت دیجیتال دریافت کرد.
  • اگر تلویزیون شما ورودی HDMI ندارد شاید بتوانید با خرید یک مبدل اچ دی ام آی به RCA یا فیش سه تایی سه رنگ هم گوشی را به تلویزیون متصل کنید. این مطلب را بخوانید: تبدیل HDMI به AV
  • دانگل بلوتوث پخش موسیقی یا دانگل بلوتوث AUX خودرو با دانگل وای فای متفاوت است. از دانگل بلوتوث برای پخش موسیقی و مکالمه تلفنی بیسیم روی ضبط ماشین یا ضبط خانگی استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیش‌تر در این زمینه این مطلب آموزشی را بخوانید: دانگل بلوتوث به AUX و USB خودرو

لطفا اگر پرسشی دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان تارنمای آموزشی ای‌بوم در سریع‌ترین زمان پاسخ شما را ارسال کنند.

برچسب ها

‫10 نظرها

    1. معمولا بیشتر گوشی های موبایل خود این گزینه را دارند اما اگر این گزینه را پیدا نکردید از نرم افزار و اپلیکیشن EZmira استفاده کنید

  1. سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. لطفا اسم یک دانگل را برایم بنویسید که اینترنت و صدا و تصویر استاد در یک کلاس
    آن لاین را بطور بیسیم از موبایل به تلویزیون منتقل کند و کلاس
    آن لاین را روی تلویزیون ذخیره کند و من با این دانگل بتوانم روی تلویزیون کلاس آن لاین برگزار کنم. اسم و مدل این دانگل را فورا به شماره موبایل ۰۹۳۸۴۹۲۸۱۶۸ پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

  2. سلام.من دانگلی از تهران خریدم نصبش را میخواستم ببینم کسی را دارید برام انجام بدهند

  3. سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. من یک دانگل میخواهم که صدای موبایل را زیاد کند و صدا و تصویر یک استاد را در یک کلاس آن لاین از موبایل بگیرد و بطور بیسیم به
    نوت بوکم منتقل کند و صدا و تصویر یک استاد در یک کلاس آن لاین را روی نوت بوکم ذخیره و ضبط کند و من در حالت آف لاین بتوانم صدای استاد را از نوت بوکم بشنوم. اسم و مدل این دانگل با قابلیتهای فوق الذکر را به شماره موبایل ۰۹۳۸۴۹۲۸۱۶۸ پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن