معرفی مشاغلوکیل در شیراز

مشورت حقوقی وکیل خانواده در شیراز و مشاوره حقوقی

مشاوره رایگان وکیل مهریه نفقه حضانت فرزندان

وکیل خانواده طلاق حضانت مهریه

موضوع و دعاوی و پرونده‌های خانوادگی از دسته موضوع‌هایی است که مراجعین فراوانی دارد و باتوجه به پیچیدگی قوانین در صورت درگیری در مسائل خانوادگی مراجعه‌ی موکل به وکیل در آن امور بایسته به نظر می‌رسد.

تلفن وکیل شیراز

قوانین حقوقی خانواده

قانون‌های خانواده در واقع قانون‌هایی هستند که امکان این برای طرفین وجود ندارد که بتوانند بر ضد آن عمل کنند مگر موردهایی که در قانون به زن و شوهر اجازه داده شده است که آن را تعیین کنند. برای نمونه در اشاره به یکی از این موارد می‌توان به حق انتخاب جایگاه زندگی یا محل اقامت که می‌تواند در زمان ازدواج به زن یا مرد داده شود.

مشاوره رایگان حقوقی با وکیل: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

همچنین قوانین که در ارتباط با مسائلی مانند مهریه و جهیزیه هستند را باید در دسته‌ای جداگانه از موارد خانوادگی دانست زیرا این‌گونه امور حاشیه‌ای هستند و به رضایت دو طرف وابسته است. به هر صورت در صورت درگیری میان زن و مرد از دیدگاه قانونی در صورت امکان باید در مرحله نخست برای شناخت کافی از حق و حقوق زن و مرد یک مشاوره حقوقی با وکیل در امور خانواده انجام شود و سپس در صورت نیاز پرونده برای دنبال شدن به وکیل سپرده شود.

حضانت فرزندان

ما در این بخش به صورت کلی به چند مورد مهم درباره‌ی سرپرستی و حظانت فرزندان می‌پردازیم ولی به صورت کلی در صورت درگیر بودن با چنین پرونده‌ای بهتر است که وکیل خانواده در شیراز ( دارای تخصص و تجربه ) دنبال‌گر ماجرا باشد.

برای دریافت و گرفتن حضانت فرزند توسط پدر ( در صورت جدا شدن پدر و مادر ) برپایه‌ی قوانین مادر تا سن ۷ سالگی پسر یا دختر اولویت دارد و پس از آن حضانت با پدر می‌تواند باشد.
طفل دختر در سن ۹ سالگی از حضانت خارج شده و طفل پسر در سل ۱۵ سالگی دیگر نیازی به حضانت ندارد و خود او می‌تواند برگزیند که با پدر خود زندگی کند یا با مادر خود. البته پس از ۷ سالگی نیز اگر حضانت به پدر داده شد مادر می‌تواند برای ملاقات فرزند وقت مشخص بگیرد.

مشاوره رایگان حقوقی با وکیل: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

اجرت المثل

باید دانست که برای آن‌که به زن حقوق اجرت المثل تعلق بگیرد نباید زن خواهان طلاق بوده باشد و اگر مرد درخواست طلاق داده باشد این مورد قابل انجام است. البته این موارد پیچیده است و اگر درخواست طلاق از سوی مرد باشد اما این درخواست به دلیل تخلف زن و زوجه از وظایف همسری یا سو اخلاق باشد پس در نتیجه این حق یعنی اجرت المثل به وی تعلق نمی‌گیرد.

مهریه و دادخواست اعسار

آن‌گاه که مرد قصد طلاق دادن زن را داشته باشد باید حتما مهریه زن را به صورت کامل و بدون کم و کاست پرداخت کند و پیش از طلاق تکلیف زن از نظر حقوقی مشخص شود. مردان می‌توانند مهریه را به صورت نقدی پرداخت کنند که مشکل خاصی ندارد.

در برخی موارد پیش می‌آید که مرد یا زوج خواهان طلاق دادن زن را دارد ولی توانایی پرداخت مهریه سنگین را ندارد و نمی‌تواند آن را به صورت یک‌جا پرداخت کند. در این زمان مرد می‌تواند از مراجع قضایی تقاضا و دادخواست اعسار کند و اگر این درخواست اعسار از سوی دادگاه خانواده پذیرفته شد، داده می‌تواند مهریه را برای مردم قسطی کند نا زوج علاوه بر طلاق دادن زن مهریه را به صورت ماهیانه پرداخت کند.

مشاوره رایگان حقوقی با وکیل: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

مشاوره حقوقی وکیل شیراز
مشاوره حقوقی وکیل شیراز
وظایف مهم زن و شوهر پس از ازدواج

پس از این‌که میان دو تن ازدواج رخ داد و عقد انجام شد زوجین در برابر هم دارای وظایفی هستند که انجام ندادن این تکالیف بی‌گمان در زندگی زناشویی ایشان ایجاد اختلال خواهد کرد. برپایه‌ی قوانین مربوط برنهاده شده می‌توان مهم‌ترین موارد را به این شرح اعلام کرد:

  • زوج و زوجه باید حداکثر کوشش خود را برای برخورد و رفتار صحیح با یکدیگر داشته باشند.
  • زن و مرد پس از فرزندآوری باید با یاری یکدیگر در تربیت و پرورش کودکان به گونه‌ی درست تلاش کنند.
  • طبق قوانین و برپایه‌ی برداشت از قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران، مردم نقش مدیریت خانواده و ریاست را دارد.
  • از جمله موارد مهم که به عهده‌ی شوهر است تامین نفقه مانند خوراک ، پوشاک و لباس، نیازهای اصولی زندگی و بر دوش شوهر است.
  • زن باید در خانه‌ای که شوهر مشخص می‌کند زندگی کند مگر این‌که در زمان عقد مشخص شده باشد که اختیار تعیین جایگاه زندگی و منزل برای زن است.
  • مرد برپایه‌ی قوانین می‌تواند زن خود را از حرفه و کار و پیشه‌ای که مخالف عفت و مطالح زندگی زناشویی است منع کند و از آن جلوگیری کند.
  • زن اختیار دارد که در دارایی‌های خود هر تصرفی را اعمال کند و در این زمینه نیازی به اجازه و اذن شوهر نیست.

مدت زمان طلاق توافقی

طلاق توافقی گونه‌ای دیگر از طلاق است که دو طرف پیش از اقدام در زمینه‌ی مواردی مانند مهریه و اجرت المثل و نفقه و حضانت فرزندان و دیگر حقوق زن و مرد به توافق می‌رسند و بدون درگیری و مشکلات معمول حکم طلاق را می‌گیرند. طلاق توافقی می‌تواند از طرف وکلای زن و شوهر دنبال شود و نیازی به حضور دو طرف در دادگاه و دیگر موارد نیست.

مشاوره رایگان حقوقی با وکیل: ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

وکیل خانواده طلاق و طلاق توافقی
وکیل خانواده طلاق و طلاق توافقی

طلاق یک‌طرفه

طلاق یک طرفه نوع طلاقی است که دو طرف با یکدیگر توافق ندارند و یکی از طرفین قصد اقدام برای جدایی و طلاق گرفته است. طلاق به دو دسته‌‎ی رجعی و بائن بخش‌بندی می‌شود و خود طلاق بائن نیز به طلاق خلع و مبارات بخش می‌شود.

مرد حق رجوع و بازگشت به زن را دارد و این در قوانین درنظر گرفته شده است. همچنین زن اگر یکی از شرط های دوازده گانه را در زندگی زناشویی داشته باشد خود به خود از طرف مرد وکیل است تا شخصا یا غیابا اقدام به طلاق کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن