برق و الکترونیکتایمر برق

آموزش تنظیم تایمر دیجیتال برق هفتگی-خرید و قیمت تایمر

در این جستار آموزشی تصویری، به موضوع چگونگی تنظیم و برنامه‌ریزی انواع تایمر دیجیتال برق که برای قطع و وصل خودکار برق ورودی لوازم برقی استفاده می‌شود می‌پردازیم و همچنین در پایان چند لینک جهت خرید اینترنتی و دریافت پستی از فروشگاه‌های معتبر مورد تایید کارشناسان ما و دارای مجوز وزارت صنعت به شما ارائه خواهد شد. پس تا پایان این مقاله آموزشی با ما همراه باشید و اگر پرسشی داشتید در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخ شما داده شود.

کاربرد پریز تایمر دار برق دیجیتالی
کاربرد پریز تایمر دار برق دیجیتالی

تایمر دیجیتال برق هفتگی چیست ؟

پیش از آموزش تنظیم تایمر برق کمی باید درباره‌ی این دستگاه توضیح دهیم. «تایمر برق» یا «پریز تایمر دار برق» یک زمان‌سنج است! با خرید تایمر برق دیحیتال کاربر می‌تواند دستگاه‌های برقی گوناگون در اماکن گوناگون ( محل کار یا خانه ) را در ساعت‌های تنظیم شده از قبل ( به صورت هفتگی ) بدون نیاز به حضور در محل و به صورت خودکار روشن یا خاموش کند. ( تایمر خانگی، تایمر پمپ، مرغداری، گاوداری، آکواریوم، چراغ روشنایی خانگی، پمپ کشاورزی، پمپ باغبانی آبیاری، رادیو، تلویزیون، انواع وسایل برقی، گرمایشی و سرمایشی، گلخانه و … )

یعنی به زبان دیگر، با داشتن این دستگاه، کاربر قادر خواهد بود که دستگاه برقی خود را به یک دستگاه هوشمند تبدیل کند! این کالا یک گونه از تایمر دیجیتالی برق است که با اتصال یافتن دوشاخه‌ی وسایل برقی به آن می‌توان این ابزار برقی را در زمان‌های مشخص برنامه‌ریزی شده، روشن و خاموش کرد. برای این کار بسنده ( کافی ) است که زمان‌های مورد نظر برای همگی روزهای هفته را روی دستگاه تنظیم شود، پس از این تایمر در زمان‌های مورد نظر برق دستگاه برقی را قطع یا وصل خواهد کرد.

تایمر دیجیتالی برق و کاربرد آن
تایمر دیجیتالی برق و کاربرد آن

برنامه‌های تایمر برق دیجیتالی هفتگی

این دستگاه‌ها معمولا دارای برنامه‌های بسیار متنوعی هستند. یعنی برای نمونه می‌توان برنامه‌ریزی کرد که تایمر هر روز کار کند، یا یک روز در میان کار کند، یا دو روز آخر هفته را کار کند و … حداکثر تعداد دفعات قطع و وصل برق در این گونه از تایمر برق ۸ بار در هفته است. یعنی روزانه یک بار خاموشی و یک بار روشنی با دقت ۱دقیقه. اگر نیاز به روشن و خاموش شدن بیش از ۱ بار در طول ۲۴ ساعت دارید باید از تایمر برق آنالوگ ۲۴ ساعته استفاده کنید (<<< روی لینک کلیک کنید )

باتری، شدت جریان و ولتاژ تایمر

این دستگاه‌ها معولا دارای باتری درونی هستند. یعنی می‌توانند انرژی برق را در خود برای مدت مثلا ۲ هفته نگه دارند تا در صورتی که برق محل کار یا خانه قطع شد تنظیمات و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده از بین نروند و در حافظه دستگاه بمانند. شدت جریان خروجی این محصول معمولا ۱۶ آمپر است که بهتر است حداکثر ۱۵ آمپر از آن خروجی گرفته شود و ولتاژ خروجی نیز ۳۶۸۰W است که باید حتما مد نظر گرفته شود.

معرفی کلیدهای روی دستگاه
  • کلید R: از این کلید برای پاک کردن همگی تنظیم‌ها و اطلاعات حافظه از جمله زمان و برنامه‌ها بهره می‌برند.
  • کلید CLOCK : از این کلید برای تنظیم ساعت و زمان همراه با کلیدهای دقیقه MIN- ساعت HOUR و هفته WEEK استفاده می‌شود.
  • کلید MODE: از این کلید برای تنظیم کارکرد دستگاه استفاده می‌شود ON/AUTO/OFF
  • کلید SETUP یا PROG: از این کلید برای تنظیم ساعت روشن و خاموش هر روز استفاده می‌شود.
  • کلید WEEK – MIN – HOUR – SEC: از این کلیدها در ترکیب با دکمه‌ی CLOCK و PRO  ساعت و تنظیم زمان را انجام می‌دهند.
کلیدهای تنظیم تایمر دیجیتالی
کلیدهای تنظیم تایمر دیجیتالی

دستورات اولیه روشن کردن دستگاه

  1. نخست دوشاخه‌ی تایمر دیجیتال را در یک پریز ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت خانگی وارد کنید و آن‌را برای ۸ ساعت پیوسته در این حالت قرار دهید تا باتری درونی دستگاه به صورت کامل شارژ شود.
  2. با جای دادن یک شی نوک تیز ( نک مداد یا خودکار ) روی کلید R و فشار دادن آن اطلاعات و تنظیمات دستگاه را راه‌اندازی دوباره ( ریست ) کنید.
  3. تایمر دیجیتال قطع و وصل برق آماده‌ی برنامه‌ریزی است.

تنظیم ساعت دستگاه در زمان جاری

  1. دکمه‌ی ساعت CLOCK را فشار داده و در همان حالت نگه‌دارید و به صورت همزمان دکمه‌ی WEEK را به تعداد مورد نیاز فشار دهید تا روز جاری هفته که در آن هستید در بالای ساعت ظاهر شود. مثلا اگر امروز دوشنبه است علامت MO نمایش داده شود.
  2. همزمان دکمه‌ی ساعت HOUR یا به تعداد مورد نیاز فشار دهید تا ساعت دقیق تنظیم شود. سپس در حالی که دکمه‌ی CLOCK را همچنان نگه‌داشته‌اید دکمه‌ی MIN را فشار دهید تا دقیقه تنظیم شود و در پایان ثانیه SEC را تنظیم کنید.
  3. چند ثانیه صبر کنید تا تنظیمات ثبت شود.
تنظیم ساعت جاری پریز تایمر دار
تنظیم ساعت جاری پریز تایمر دار

روش تنظیم برنامه‌ریزی ساعت روشن و خاموش

  • پیش از هر چیزی دکمه‌ی PRO یا SETUP را فشار دهید تا در نمایشگر LED دستگاه علامت ON1 ظاهر شود. ( ساعت را با فشار کلیدهای HOUR, MIN, SEC  مشخص کنید )
  • هم‌اکنون می‌توانید با فشار دکمه‌ی WEEK برنامه‌های گوناگونی را اعمال کنید. مثلا یک روز در میان، روز جاری، دو روز آخر هفته و … اگر همگی روزهای هفته انتخاب شود این روشن شدن دستگاه که ON1  است در همگی روزهای هفته تکرار خواهد شد، اگر یک روز در میان باشد به صورت یک روز در میان و …
  • دوباره دکمه‌ی SETUP یا PRO را فشار دهید خواید دید که علامت OFF1 به نمایش در خواهد آمد. این زمانی است که می‌خواهید تایمر جریان برق را قطع کند.
  • دوباره دکمه‌ی ستاپ یا پرو را بزنید تا علامت ON2 به نمایش درآید. شما هم اکنون در حال تنظیم ساعت روشنی دوباره‌ی تایمر در روز بعدی یعنی روز ۲ هستید. با فشار دوباره دکمه‌ی ستاپ OFF2 به نمایش در خواهد آمد و شما ساعت خاموشی روز دوم را مشخص می‌کنید الی آخر…
ظاهر شدن ساعت وصل برق روی تایمر
ظاهر شدن ساعت وصل برق روی تایمر

یک نمونه تنظیم و برنامه‌ریزی پریز تایمر دار دیجیتال

برای نمونه فرض کنیم که قصد داریم تایمر دیجیتال را برای روشن شدن در ساعت ۹٫۳۶ دقیقه و خاموش شدن در ساعت ۱۱٫۰۸ دقیقه برای همگی روزهای هفته برنامه ریزی کنیم. یعنی دستگاه برقی ما هر روز هفته ساعت ۹٫۳۶ دقیقه روشن و در ساعت ۱۱٫۰۸ به صورت خودکار خاموش شود. برای این منظورم به این صورت کار می‌کنیم:

  1. کلید PRO یا SETUP را فشار دهید تا علامن ON1 روی صفحه دیجیتال ظاهر شود.
  2. با بهره‌گرفتن از کلید WEEK همگی روزهای هفته را انتخاب می کنیم تا علامت MO, TU, WE, TH, FR, SA, SU به نمایش درآید.
    تکرار برنامه خاموش برای همگی روزهای هفته
    تکرار برنامه خاموش برای همگی روزهای هفته
  3. با فشردن کلید HOUR ساعت را روی ۰۹ تنظیم می کنیم و با فشردن کلید MIN دقیقه را روی ۳۶ تنظیم می‌کنیم. اکنون ما ساعت روشن شدن دستگاه را تنظیم کرده‌ایم.
  4. دوباره دکمه‌ی PRO یا SETUP را فشار می‌دهیم تا گزینه‌ی OFF1  روی صفحه نمایش LED ظاهر شود. دوباره با فشار داده دکمه‌ی WEEK همگی روزهای هفته را فعال می‌کنیم.
  5. سپس با فشردن کلید HOUR ساعت را روی ساعت خاموشی مورد نظر یعنی ۱۱ تنظیم و بعد از آن با فشردن کلید MIN دقیقه را روی ۰۸ تنظیم می‌کنیم. اکنون ما زمان خاموشی همگی روزهای هفته را تنظیم کرده‌ایم.
  6. دکمه‌ی CLOCK را برای پایان برنامه‌ریزی و تنظیم تایمر دیجیتال فشار می‌دهیم.
ساعت وصل برق تنظیم شده
ساعت وصل برق تنظیم شده

قیمت و خرید تایمر دیجیتال برق هفتگی

برای خرید این دستگاه ما دو فروشگاه اینترنتی معتبر را مورد تایید فرار می‌دهیم که شما می‌توانید با کلیک روی لینک‌های درج شده در قسمت پایین اقدام به خرید از این فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد وزارت صنعت هستند کنید. این فروشگاه‌ها تایمر را به سراسر ایران با بهترین قیمت به صورت پستی ارسال می‌کنند. شما می‌توانید روی لینک‌ها کلیک کنید و اقدام به خرید تایمر به صورت آنلاین نمایید یا با شماره تماس‌های پشتیبانی تلگرامی و تلفنی در تماس باشید و به صورت کارت به کارت خرید را انجام دهید.

مدل ۱: خرید پریز تایمر برق دیجیتال هفتگی ( فروشگاه فرورهر )

مدل ۲: آموزش تنظیم و خرید تایمر برق آنالوگ ۲۴ ساعته ۹۶ برنامه

ارتباط جهت خرید از طریق پیام تلگرام به شماره پشتیبانی فروشگاه‌ها:

۰۹۲۱۶۰۱۲۴۸۹

ارتباط تلفنی با بخش پشتیبانی فروشگاه جهت خرید کارت به کارت و دریافت مشاوره:

۰۹۲۱۷۹۸۹۵۳۳ – ۰۷۱۳۲۲۸۹۶۱۷

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫21 نظرها

  1. سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.خوشحال میشوم از
    وبسایت ما دیدن کنید

  2. ایا تایمر فوق امکان اینو داره از یک مدار فرمان بگیره یک دقیقه کار کنه بعد خانوش بشه بعد یک دقیقه دوباره روشن بشه؟

    1. برق ورودی این پریز تایمر دار دجیتال باید ۲۲۰ ولت باید و برق خروجی هم طبیعتا ۲۲۰ ولت است. اگر این شرایط را مدار شما دارد این تایمر برق چنین کاری را برای شما به خوبی انجام می دهد

  3. سلام من یه دونه از این تایمر ها دارم . خیلی وقت بود ازش استفاده نکردم .الان که میزنم به برق کلا کار نمیکنه . صفحه نمایشگرش هیچی نمیاره . ممکنه از باطری داخلیش باشه ؟ میشه این باطری رو تعویض کرد ؟

    1. درود بر شما. بله اگر مدت زمان زیادی هست که از نوع دیجیتال تایمر پریز دار استفاده نکرده اید احتمالا باتری درونی که پشتیبانی کننده تنظیمات است خراب شده باشد ( خراب شدن باتری طبیعی هست ) معمولا در درون یاین دستگاه ها از باتری به اصطلاح آدامسی استفاده می شه که می تونید تعویضش کنید

  4. ممنون من تایمر دیجیتال سون را منظورم بود این ارسال در همه سایتها هست لطف نحوه کارکرد تایمر سون را که کمی با این تایمر فرق دارد ارسال کنید من تایمر سون خارجی را دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن